خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست نوشت؛

دسر درون «لنگه کفش» در ضیافت دیپلماتیک/ بی حرمتی اسرائیل به ژاپنی‌ها + تصویر

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۵۳۱

در ضیافت شامی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای شینزو آبه همتای ژاپنی خود ترتیب داده بود دسر ضیافت درون یک لنگه کفش سرو شد که این مساله واکنش‌های زیادی را در پی داشت. هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، فرهنگ‌های زیادی در جهان نیستند که وجود یک کفش روی میز غذاخوری را رفتاری قابل قبول بدانند اما در مورد ژاپن که با کفش بیرون از منزل وارد نمی‌شوند این فرهنگ به وضوح غیر قابل قبول است. 

این رسانه آمریکایی نوشت: در دیدار یک روزه شینزوآبه، نخست وزیر ژاپن از اسرائیل، مقامات ژاپن در ضیافت شام محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی حاضر شدند. این دومین سفر آن‌ها به اسرائیل بود. 

این رسانه به دسری که در این ضیافت سرو شده اشاره کرد و نوشت «موشه» سرآشپز اسرائیلی محل اقامت بنیامین و سارا نتانیاهو مجموعه از شکلات‌ها را درون لنگه کفش‌های چرم روی میز سرو کرد.

روزنامه یدیوت آهارونوت که روزنامه اسرائیلی است در این باره نوشت: دیپلمات‌های ژاپنی، مقامات وزارت خارجه اسرائیل و دیپلمات‌های عالی رتبه اسرائیلی که پیش‌تر در ضیافت شام در ژاپن حضور داشتند از این ایده شوکه شدند. 

در گزارش این رسانه رژیم صهیونیستی گفته شده که این تصمیم اشتباهی بود. در این گزارش که از مقام‌های ارشد اسرائیلی هم در آن نقل قول شده بود آمده: «چیزی پست‌تر از یک کفش در فرهنگ ژاپنی وجود ندارد. نه تنها آن‌ها در منزل کفش نمی‌پوشند بلکه شما هیچ کفشی در دفا‌تر کار آن‌ها هم پیدا نمی‌کنید. این رفتار در وهله نخست بی‌حرمتی بود.» 

یک دیپلمات ژاپنی هم در این باره به روزنامه رژیم صهیونیستی گفته: «هیچ فرهنگی در جهان قرار گرفتن یک کفش روی میز را بر نمی‌تابد. این سرآشپز با خود چه فکر کرده است؟ اگر این یک شوخی بوده باشد من نمی‌دانم شوخی خنده‌داری بوده یا نه. ما از نخست وزیر اسرائیل از این بابت دلخور شدیم.»

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته دسر در برنامه غذایی به این شکل ترتیب داده نشده بود. 

در بیانیه اولیه وزارت خارجه اسرائیل گفته شده بود «ما به سرآشپز احترام می‌گذاریم و از او سپاسگذاریم. او بسیار خلاق است.» اما بعد از انتشار این بیانیه در رسانه‌ها، بیانیه اصلاح شده و به آن این جمله اضافه شده است که: «ما احترام زیادی برای نخست وزیر ژاپن قائلیم.» 

بر اساس این گزارشخلاقیت قبلی این سرآشپز در زمان سفر ترامپ به اسرائیل در ماه می‌سال گذشته خبر ساز شده بود. دسر قبلی او به شکل سرهای ترامپ و نتانیاهو درست شده بود. 

روز یکشنبه سرآشپز محل اقامت نتانیاهو در اینستاگرام خود تصویر نزدیکی از دسر ضیافت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نخست وزیر ژاپن را منتشر کرد و نوشت: این دسر درون مجسمه آرتیست معروف، تام دیکسون، سرو شده است. این یک اثر ارزشمند در یک کفش فلزی بوده. این کفش واقعی نبود. 

دسر درون «لنگه کفش» در ضیافت دیپلماتیک/ بی حرمتی اسرائیل به ژاپنی‌ها + تصویر

کامنت‌های متعددی زیر تصویر منتشر شده از سوی سرآشپز اسرائیلی گذاشته است. یکی از کاربران این شبکه اجتماعی نوشته بود: زمانی که برای یک ضیافت دیپلماتیک تدارک می‌بینید کمترین کاری که باید بکنید اطلاع از فرهنگ میهمان است. ژاپنی‌ها با کفش وارد خانه‌هایشان هم نمی‌شوند. چه در خانه خودشان چه در خانه میزبانشان». فرد دیگری نوشته بود: «لازم نیست فرهنگ طرف مقابل را بدانید تا بفهمید نباید سر میز شام با کفش غذا را سرو کرد.» 

بر اساس این گزارش سرو کردن دسر در کفش تنها وجهه جنجالی این دیدار نبود. نتانیاهو کلیپ کوتاهی را در فیس بوک خود منتشر کرد که از فقدان پوشش مناسب خبر‌های مربوط به این دیدار شاکی بود. 

او در این کلیپ مدعی شد: من می‌خواهم یک چیزی به شما بگویم. نخست وزیر ژاپن به اینجا سفر کرده. این کشور سومین اقتصاد بزرگ جهان است. او با هیات بزرگ اقتصادی خود به اینجا آمده. شما نام این شرکت‌ها را به خوبی می‌دانید؛ می‌تسوبیشی، می‌تسوی و بسیاری دیگر. آیا چیزی درباره این موضوع در رسانه‌ها دیدید؟ مطلقا!» 

به گزارش واشنگتن پست روزنامه یدیوت آحارونوث در یادداشتی نوشت: جناب نخست وزیر شاید وقت آن رسیده که اخبار جعلی را متوقف کنید. شما بجز به عکاسان به هیچ روزنامه‌نگاری اجازه ندادید در این دیدار حضور داشته باشد. شاید باید این پست خجالت‌آورتان را در فیس بوک پاک کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز