خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

نقطه ثقل اصلی لایحه مبارزه با پولشویی مسائل بانکی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۲۶۴

رییس مجلس در پاسخ به نماینده مردم مشهد که لایحه مبارزه با پولشویی را از شمول وظایف قوه قضائیه دانست، گفت: ثقل اصلی این لایحه مسائل بانکی است و نه قضایی.

به گزارش ایلنا، نصرالله پژمانفر در نشست علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در اخطاری گفت: این قانون ماهیت قضایی دارد، لذا اقدام امروز به نوعی تداخل در وظایف قوا محسوب می شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس اصل ۱۵۸ یکی از وظایف قوه قضائیه تهیه لوایح قضایی متناسب با جمهوری اسلامی است، لذا اقدامی که در مجلس انجام می شود در عین اینکه ماهیت قضایی دارد، آیا دخالت در وظایف قوه قضائیه تلقی نمی شود؟

وی افزود: تعدادی اصرار دارند عضو کنوانسیون هایی شویم یا قوانینی را بپذیریم که برخی از آنها استعماری است.

در واکنش به اخطار پژمانفر، رئیس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده مردم مشهد و کلات گفت: در این خصوص قانون وضع شده بود و ماهیت قضایی نیز ندارد؛ همچنین باید یادآور شد قوه قضائیه نیز در جلسات کمیسیون مربوطه حضور داشته است.

لاریجانی گفت: ثقل این مهم مسئله بانکی است زیرا پولشویی از این طریق انجام می شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز