خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

رایزنی ابتکار با مطهری و سلحشوری برای تصویب لایحه «حمایت از کودکان و نوجوانان»

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۱۵۵

معاون رییس جمهور با نائب رییس دوم و رییس فراکسیون زنان مجلس برای تسریع در تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار به دنبال پیگیری‌های گذشته درخصوص تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان امروز با علی مطهری، نائب رییس دوم و پروانه سلحشوری، رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی رایزنی داشت.

پروانه سلحشوری نیز در این رابطه گفت: با تمام قوا پیگیر موضوع هستیم.

همچنین علی مطهری با تاکید بر اهمیت این لایحه گفت که موضوع در دستورکار قرار دارد.

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که از تصویب کمسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گذر کرده، اکنون در دستورکار مجلس است.

در این لایحه موضوعات سوءاستفاده از کودکان، تجاوز و جلوگیری از رسیدن آنان به حقوقشان، شکنجه جسمی و روحی، ممانعت از تحصیل، نادیده گرفتن عمدی سلامت بهداشت روانی و جسمی، جرم انگاری خرید و فروش کودکان، سوءاستفاده از کودکان برای درآمدهای اقتصادی و سایر موارد مرتبط مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین وظایف نهادهایی مانند وزارت کشور، آموزش و پرورش، بهزیستی، دادگستری و مجموعه‌‌های مرتبط با امور کودکان  در این لایحه پیش‌‌‌بینی شده است.

بنابراین تصویب و اجرای این لایحه می‌‌تواند عامل رفع بسیاری از مشکلات کودکان و نوجوانان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز