خبرگزاری کار ایران

صدیف بدری به ایلنا خبرداد؛

نمایندگان کمیسیون عمران از توضیحات آخوندی قانع نشدند

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۰۸۹

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از عدم قانع شدن نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره جلسه امروز کمیسیون عمران گفت: جلسه امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به موضوع تحقیق و تفحص از مسکن مهر اختصاص داشت و چهار محور از مسکن مهر مورد بررسی قرار گرفت که نحوه هزینه‌کرد دولت، مسایل فنی مسکن مهر، اجرای خدمات زیر بنایی و اثراتی که مسکن مهر در تامین نیازهای مردم داشته است از جمله آن محورها بود.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در سال‌های ۹۱ و ۹۴ به صورت کامل و کارشناسی اصلاحات این موضوعات و مسکن مهر را چاپ کرده که نهایتا در جلسه آینده کمیسیون عمران تصمیم‌گیری‌‌های لازم در این باره صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان کمیسیون از توضیحات عباس آخوندی قانع نشدند، اظهار داشت: دستورالعمل‌هایی در رابطه با بخشنامه‌های نظام مهندسی از سوی این وزارتخانه ابلاغ شده که از جمله آنها بحث انتخاب ناظر توسط مالک بود که مورد بررسی قرار گرفت. در این رابطه مقرر شد کمیسیون مستندات خود را به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کند و توضیحات لازم را از آنها بخواهد. 

بدری افزود: اگر توضیحات آنها قانع‌کننده بود که مغایرت‌ها برطرف می‌شود و در غیر این صورت، با تشکیل کارگروه‌هایی مغایرت‌های موجود را برطرف خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی انتخاب ناظر توسط مالک را از مغایرت‌‌های موجود در بندهای ۲۵ و ۲۸ نظام قانون مهندسی برشمرد و تصریح کرد: اصلاحیه‌هایی صورت گرفته اما هنوز ابهام‌هایی وجود دارد که امکان سوءاستفاده را فراهم خواهد کرد.

بدری با بیان اینکه کنترل و نظارت برعهده مهندسین ناظر و شهرداری و وزارتخانه مربوطه است، خاطرنشان: نظارت‌های کالبدی شهرسازی مربوط به شهرداری و نظارت‌های میدانی برعهده مهندسین ناظر و نظارت وزارتخانه‌ راه و شهرسازی با توجه به کمیته‌‌‌هایی که تشکیل داده‌اند، فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز