خبرگزاری کار ایران

بیانیه مشترک روسیه و چین درحمایت از برجام

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۶۳۴

روسیه و چین با انتشار بیانیه‌ای مشترک حمایت خود را از برنامه جامع اقدام مشترک بار دیگر مورد تاکید قرار دادند و خواستار حمایت اعضای ان‌.‌پی‌.تی از اجرای برجام شدند.

به گزارش ایلنا، فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین در دومین نشست کمیته آمادگی کنفرانس بازنگری اعضای معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌.پی‌.‌تی) بیانیه‌ای مشترک در حمایت از برجام منتشر کردند.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه، متن این بیانیه به این شرح است: روسیه و چین حمایت قاطع خود را از اجرای جامع و موثر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید، اعلام می‌کند.

دو کشور اجرای پایدار برجام را گامی مهم در تقویت معماری منع اشاعه هسته‌ای جهانی و به علاوه امنیت بین‌المللی می‌دانند.

روسیه و چین همچنین بر این باورند که حصول برجام نشان داد مسائل مربوط به منع اشاعه تنها می‌تواند از طریق ابزارهای دیپلماتیک و سیاسی مطابق با معاهده ان‌.‌پی‌.تی حل شود.

این دو کشور از نقش مهم و ضروری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستی آزمایی و نظارت بر ایران مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت حمایت و از گزارشات منظم مدیرکل آژانس مبنی بر این‌که ایران به طور کامل به تعهداتش در برجام پایبند است، استقبال می‌کنند.

روسیه و چین از نقش کمیسیون مشترک که برای رسیدگی به مسائل مربوط به برجام ایجاد شد، پشتیبانی می‌کنند.

فدراسیون روسیه و چین بر لزوم پایبندی تمام طرف‌ها به برجام و اجرای کامل تعهدات‌شان ذیل این توافق تاکید می‌کنند و از تمامی کشورهای عضو ان‌.‌پی‌.تی می‌خواهند تا از اجرای برجام شامل پرهیز از اقداماتی که اجرای تعهدات ذیل برجام را تضعیف می‌کند، حمایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز