خبرگزاری کار ایران

آذر منصوری در گفت‌وگو با ایلنا:

تیم روحانی از او جامانده است/ رئیس‌جمهور باید به ترمیم ساختار دولت بپردازد

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۰۴۹

عضو ارشد حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه رئیس‌جمهور علاوه بر نقد تیم همراه خود، باید به ترمیم آن بپردازد، تاکید کرد: روحانی باید با به کارگرفتن افرادی که توان همراهی با او و برنامه‌های دولت را دارند، فضای یاس و ناامیدی موجود در کشور را از بین ببرد.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص دغدغه‌های اخیر رئیس‌جمهور در مورد جو ناامیدی موجود در کشور گفت: دغدغه حسن روحانی به فضای عمومی کشور بازمی‌گردد. ضمن اینکه همه عوامل دست به دست یکدیگر داده‌اند تا دولت را ناکارآمد و ضعیف جلوه دهند. در نهایت هم هدف اصلی آنها زمین زدن دولت روحانی است. 

وی با اشاره به تلاش‌ها برای ناکارآمد جلوه دادن رئیس‌جمهور و ناامیدی مردم از وی اظهار داشت: تلاش‌ها برای شکست روحانی در حالی از همان ابتدای آغاز به کار وی صورت گرفته که از یک طرف، با اعتراضات دی ماه رو‌به‌رو بودیم و از طرف دیگر، افرادی که دغدغه‌مند منافع ملی هستند، نگران دامن زدن به گسست بین دولت و مردم هستند و در این چارچوب، نقش دولت و وزرا برای خنثی کردن آن تلاش‌ها و امیدافزایی بسیار تاثیرگذار است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه واقعیت این است که تیم روحانی در بسیاری از موارد از روحانی جا می‌مانند و عقب‌تر از او حرکت می‌کنند، تصریح کرد: تیم روحانی بعضا حتی براساس برنامه‌های از پیش‌تعیین‌شده و رویکردهای دولت هم نیستند. وجود این موضوع در زیرمجموعه‌های دولت، به جو ناامیدی به خصوص در سطح استان‌ها دامن می‌زند و موجب انفعال و ناامیدی می‌شود. 

منصوری ادامه داد: نکته‌ای که روحانی در خصوص ناامیدی وزرا مطرح کرده است، مسئله‌ای قابل توجه است. البته این نکته در جلسات خصوصی دولت و وزرا هم می‌توانست مطرح شود اما مخاطبان روحانی علاوه بر وزرا، کسانی هستند که با انواع و اقسام فشارها بر دولت سعی می‌کنند از میزان کارآمدی مجموعه همراه دولت کم کنند. 

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور علاوه بر نقد تیم همراه خود، باید به ترمیم آن بپردازد، خاطرنشان کرد: روحانی باید با به کارگرفتن افرادی که توان همراهی با او و برنامه‌های دولت را دارند، فضای یاس و ناامیدی موجود در کشور را از بین ببرد. چراکه دشمنان دولت از هیچتلاش واقدامی برای زمین زدن دولت فروگذار نیستند. 

قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه همواره کسانی که در جهت مخالفت با دولت و رئیس دولت هستند از طرح موضوعات مختلف استفاده می‌کنند، ابراز داشت: مخالفان دولت از یکسو، موضوع رئیس‌جمهور نظامی و سردار چکمه‌پوش را مطرح می‌کنند و از طرف دیگر، خواب خوش استعفای روحانی را می‌بینند. در چنین شرایطی به اعتقاد من رئیس‌جمهور نیاز به تیمی همراه و همکار دارد تا بر این جو غلبه کند؛ به‌خصوص که در حال حاضر هم ائتلافی خطرناک در منطقه بر ضد ایران شکل گرفته و این موضوع باید منجر شود دولت به سرمایه‌های اجتماعی خود در داخل اهمیت بیشتری دهد. 

منصوری با بیان اینکه در شرایط فعلی از فقدان احزاب موثر و جریان‌ساز در کشور رنج می‌بریم و سکوت برخی نخبگان مؤثرهم به این موضوع دامن می‌زند، عنوان کرد: سکوت افراد جریان‌ساز و ذی‌نفوذ یکی از مشکلات فعلی جامعه بعد از اعتراضات دی ۹۶ است و تا حدودی این نگرانی را به وجود آورده که چشم‌اندازی برایآینده کشور وجود ندارد. به نظر من در شرایط فعلی سکوت اشخاص ذینفوذ از هیچ منطقی برخوردار نیست و همگان باید در جهت تقویت دولت و دور کردن تهدیدها ی داخلی و خارجی تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز