خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با ایلنا:

ایران جنایت‌های اسرائیل را بی‌جواب نمی‌گذارد / مسئولیت اعلام آمار شهدا با دولت سوریه است

asdasd
کد خبر : ۶۱۷۹۰۵

نقوی حسینی در خصوص اعلام آمار شهدای حملات به پایگاه ایرانی ها در سوریه گفت: سوری‌ها باید این آمار را اعلام کنند، چون آنها مسئول هستند. ما به دعوت دولت سوریه در این کشور حضور داریم و آنها باید اعلام کنند.

حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص حمله شب گذشته به پایگاه‌های سوریه در حماه و حلب گفت: حمله موشکی رژیم صهیونیستی به این پایگاه‌ها یک اقدام تجاورکارانه آشکار علیه یک کشور مستقل است و ما این تجاوز آشکار و این حمله را به خاک سوریه محکوم می‌کنیم.

وی افزود: انتظار داریم نهادها و سازمان‌های بین‌المللی که مسئولیت دارند، از کشوری مستقل عضو سازمان ملل دفاع کنند و در برابر یک رژیم متجاوز بایستند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه این اقدام نشان‌دهنده این است که آمریکایی‌ها و متحدانشان خواب‌هایی را در سر می‌پرورانند، تاکید کرد: اینکه جایی را هدف قرار می‌دهند که مستشاران ایرانی در آن حضور دارند نشان‌گر خوابی است که در سر دارند. این مستشاران کاملا قانونی و به درخواست دولت مرکزی سوریه در این کشور حضور دارند. این اقدام تجاوز آشکار به کشور مستقل و یک مسئولیت بین‌المللی در قبال به شهادت رساندن مستشاران ایرانی است. جمهوری اسلامی از این جنایت‌ها نخواهد گذشت.

وی در خصوص هدف قرار گرفتن ایرانی‌ها در  حملات اخیر به پایگاه تیفور و حمله شب گذشته و واکنش ایران گفت: قطعا انتظار این است که دستگاه دیپلماسی نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان دهد و اقدام حقوقی کند؛ ولی در میدان، رژیم صهیونیستی طعم پاسخ‌های ایران را چشیده و گروه‌های تروریستی وابسته به اینها طعم این پاسخ را چشیده‌اند. جنایت‌های این رژیم هم بی‌پاسخ نخواهد ماند.

نقوی‌حسینی در مورد علت این حملات در آستانه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت: رژیم صهیونیستی در سوریه و لبنان و غزه و همه اینها، دماغش به خاک مالیده شده و هر روز با ناکامی روبه رو می‌شود و دلیل آن را مستشاران ایرانی می‌داند. می‌گوید اینها تجربه جنگ دارند و تجریه مبارزه دارند و شجاعت دارند و به کارشان اعتقاد دارند و طبیعی است که اینها را هدف قرار دهند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: اینکه آمریکایی‌ها و عربستان منطقه را با این زرادخانه‌ای که در عربستان به وجود می‌آورند به لحاظ خرید سلاح‌های نظامی و کشتار جمعی به سوی تنش نظامی می‌کشانند و همچنین تهدید آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و موشک پرانی‌هایی که آمریکایی‌ها می‌کنند، نشان می‌دهد نمی‌خواهند منطقه آرام باشد. اینها می‌خواهند منطقه را به آشوب بکشانند و مناقشات را دامن بزنند و جنگ نیابتی را دنبال می‌کنند. 

نقوی حسینی در مورد تعداد شهدای ایرانی در حمله شب گذشته گفت: آمار دقیقی نداریم و باید دستگاه رسمی این آمار را اعلام کند. 

وی در خصوص علت اینکه این آمارها چه در خصوص حمله به پایگاه هوایی تیفور که منجر به شهادت هفت ایرانی شد و چه در خصوص حمله شب گذشته که به ادعای رسانه‌های سوری منجر به شهادت ۱۸ ایرانی شده است، از سوی مقامات و نهادهای ایرانی اعلام نمی‌شود، گفت: سوری‌ها باید این آمار را اعلام کنند، چون آنها مسئول هستند. ما به دعوت دولت سوریه در این کشور حضور داریم و آنها باید اعلام کنند. مسئولیت کار با دولت سوریه است. ما طرف آنها نیستیم و در میدان جنگ ما مقابله با کسی نمی‌کنیم و به درخواست دولت سوریه آنجا هستیم. این دولت مسئولیت قانونی اداره کشور را دارد و از ما به عنوان مستشار دعوت کرده و در مقابل اقدامات نظامی هم مسئول است؛ از این جهت آمار را هم باید آنها اعلام کنند. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: آماری که سوریه اعلام کرده است همان آمار رسمی و تایید شده است؛ چون مسئولیت بر عهده دولت سوریه است. آماری که دولت سوریه اعلام می‌کند از نظر ما آمار درست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز