خبرگزاری کار ایران

تکرار ادعاهای وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی؛

باید در قبال ایران سخت‌گیر باشیم

کد خبر : ۶۱۷۱۹۳

وزیراطلاعات رژیم صهیونیستی مدعی شد: «ایرانی‌ها نباید در سوریه حضور داشته باشند. لازم به گفتن نیست که ما نه تنها به هر سرباز ایرانی در سوریه بلکه به هر پایگاه و پایگاه نظامی و پایگاه‌های مهمات و انبارهای موشک و هرچیز شبیه به آن حمله خواهیم کرد.»

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم‌پست، «اسرائیل کاتز» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی مدعی شده دیدار تاریخی روز جمعه میان رهبران کره شمالی و جنوبی برای غیرهسته‌ای‌سازی شبه جزیره کره به ترامپ دست بالا را در بازنگری در توافق هسته‌ای ایران خواهد داد. 

«اسرائیل کاتس» وزیر اطلاعات که به طور همزمان مسئولیت وزارت حمل و نقل را هم بر عهده دارد در مصاحبه با رویترز مدعی شد: «تحولات اخیر تاثیر بیشتری بر کاهش تهدیدهای ناشی از مبارزات هسته‌ای در خاورمیانه دارد.»

وی مدعی شد: «ترامپ در حال حاضر قدرت زیادی دارد و شاید بتواند اتحادیه اروپا را قانع کند که رابط ضعیفی در این ائتلاف نباشند. من فکر می‌کنم اگر کره شمالی از برنامه‌ها و ظرفیت‌های هسته‌ای‌اش دست بکشد برای منطقه ما هم خوب خواهد بود؛ چراکه ارتباطاتی وجود دارد.»

کاتس با تکرار این ادعا که ارتباطاتی میان ایران و کره شمالی در حوزه فناوری موشکی وجود دارد، مدعی شد: «من فکر می‌کنم همکاری‌هایی در حوزه توسعه موشک‌های بالستیک وجود دارد و برای این ادعا شاهد داریم. ما شواهد زیادی داریم.»

بر اساس گزارش جروزالم‌پست، کاتز که می‌خواهد جانشین نتانیاهو در پست نخست وزیری شود، مدعی شد: «فکر می‌کنم امروز باید در قبال ایران بسیار سخت‌گیر باشیم.»

وی در ادامه این ادعاهای بی اساس گفت: «ایرانی‌ها نباید در سوریه حضور داشته باشند. لازم به گفتن نیست که ما نه تنها به هر سرباز ایرانی در سوریه بلکه به هر پایگاه و پایگاه نظامی و پایگاه‌های مهمات و انبارهای موشک و هرچیز شبیه به آن حمله خواهیم کرد.» 

کاتس با اشاره به نگرانی اسرائیل از ارسال سامانه‌های موشکی زمین به هوای اس-۳۰۰ روسیه به سوریه هم گفت: آنها از ارسال موشک‌های پیشرفته حرف می‌زنند ولی کلمه‌ای درباره اس-۳۰۰ ها نمیگ‌ویند. برای من شخصا باور اینکه پوتین به آنها اس-۳۰۰ بدهد سخت است. چرا که این کارت اصلی آنهاست که نگه داشته‌اند تا با استفاده از آن با اسرائیل مذاکره کنند. اگر پوتین به سوریه اس-۳۰۰ داده باشد ما دیگر چه چیزی برای صحبت کردن خواهیم داشت.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز