خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

دولت باید از تمام توان خود برای خلق وحدت اجتماعی استفاده کند/ آقایان روسای قوا! کشور توان تامین افزایش حقوق و درآمدهای شما را ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۸۴۶

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: دولت باید از تمام توان خود برای خلق وحدت اجتماعی استفاده کند. تجربه من این است که قوه مجریه با توجه به ظرفیت‌ها و ابزارهای فراوانی که در اختیار دارد، می‌تواند راه را برای انسجام و اجماع اهداف بالای نظام فراهم کند؛ منتهی نیازمند فکر و برنامه‌‌ریزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه امروز این هفته تهران با بیان اینکه برای رسیدن به قدرت، خلق یک جامعه سالم و دستیابی به یک اقتصاد مولد و نهادمند باید باهم پیوند داشته باشیم، گفت: پیوند جریان‌های سیاسی نظام راه را برای نظام هموار می‌کند. 

دولت باید از تمام توان خود برای خلق وحدت اجتماعی استفاده کند

وی با بیان اینکه ما برای برون‌‌رفت از تنگناهای اقتصادی و اجتماعی راهی جز مسیر مبتنی بر علم و خلق نظرات توسط دانشگاهیان نداریم،‌ اظهار داشت: به لطف و رحمت الهی جایگاه ویژه و ممتاز رهبری نظام - که مبتنی بر آموزه‌های دینی است - هموارکننده این انسجام و وحدت است. اگر سیاست‌های کلی رهبری به نقشه‌راه مسئولان تبدیل شود، راه را برای حرکت هماهنگ هموار می‌کند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه دولت و ملت در کنار هم باشند، تصریح کرد: دولت باید از تمام توان خود برای خلق  وحدت اجتماعی استفاده کند. تجربه من این است که قوه مجریه با توجه به ظرفیت‌ها و ابزارهای فراوانی که در اختیار دارد، می‌تواند راه را برای انسجام و اجماع اهداف بالای نظام فراهم کند؛ منتهی نیازمند فکر و برنامه‌‌ریزی است.

دشمن هرگز سر دوستی با شما نخواهد داشت

ابوترابی‌فرد ادامه داد: خواهران و برادران شما را به صبر دعوت می‌کنم. واژه صابر، از نگاه قرآن‌پژوهان و کارشناسان دینی می‌‌‌تواند ناظر بر دو نگاه باشد،؛ نخست اینکه در تبادل فکری کنار هم باشیم و معنای دومش این است در مصابره با دشمن خارجی ایستادگی داشته باشیم یعنی جامعه ایرانی و اسلامی در برابر دشمنان خود ثابت قدم و استوار باشد.  

وی با بیان اینکه دشمن هرگز سر دوستی با شما نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: باطل همیشه در رویاروی با حق است. اهل ایمان و کسانی که به حق گرویده‌‌اید و در کنار حق ایستاده‌‌‌اید، در برابر دشمنان ثابت قدم باشید. میدان جنگ میدان سختی است، دشمن ایستاده است، مبادا صبر و ایستادگی شما از دشمن کمتر باشد که اگر صبر و استقامت شما از دشمن کمتر باشد شکست می‌خورید.

باید همیشه ایستادگی کرد تا بر دشمن غلبه کنیم

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هشت سال دفاع مقدس ابراز داشت: دفاع مقدس را نگاه کنید. این دفاع محصول صابروا است. ملت عزیز اگر دیروز ایستادگی نکرده بود و اگر شهدای عالی قدر بر خاک نیفتاه بودند، امروز شما نایستاده بودید. جانبازان غزیز باعث افتخار هستند. در روز جانباز قسمت شد به خانه جانبازانی رفتم که با صبر و استقامت خودشان نگذاشتند دشمن شاد شود.

ابوترابی‌فرد افزود: دیدم که همسران و فرزندانشان چگونه پیشانی آنها را می‌‌‌بوسیدند و افتخار می‌‌کردند. آنان در آن روزها ایستادند و این قدرت بزرگ را خلق کردند. باید همیشه ایستادگی کرد تا بر دشمن غلبه کنیم.

 

آقای ترامپ! ما چهار دهه است ایستادیم

وی با اشاره به رفتارهای نسنجیده رئیس‌جمهور آمریکا بیان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا که به نظر می‌رسد فاقد سیاست لازم است و مشاوران مناست بهره نگرفته است. او باید به این سخن کوتاه و پر محتوای رئیس‌جمهور فرانسه توجه کند که شما مشاورانی را انتخاب کنید تا گزارشی از چهار دهه مقاومت مردم ایران تهیه کنند و شما مانند گذشتگان خود در برابر ایران دچار اشتباه و خطا نشوید. 

عضو هیات حل اختلاف سران قوا خطاب به رئیس‌‌‌جمهور آمریکا یادآور شد: آقای ترامپ! ما چهار دهه است ایستادیم. دلارهای نفتی، سلاح شیمیایی و غیرشیمیایی، فشارهای سیاسی و تحریم‌های فلج‌کننده شما باعث شد ما ثابت قدم باشیم و به خلق قدرتی دیگر منتهی شد. 

راهبرد ما راهبرد اسلام است

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: اینکه غرب نقشه خود را در برابر ایران تغییر داده، به دلیل فهم ایران بود. امروز رفتار شما موجب شده فرماندهان، مدیران ارشد و میانی به این اتفاق نظر برسند که باید شرکای خود از کشورهای قابل اعتماد انتخاب کنند و به کشورهای استعماری اعتمادی نداشته باشند. 

 

وی با تاکید بر اینکه راهبرد ما راهبرد اسلام و برآمده از آموزه‌های قطعی قرآن است، عنوان کرد: امام بزرگوار و رهبر عالیقدر چهره‌های دلسوز با الهام از آموزهای  قرآن تلاش می‌‌‌‌کنند. 

اقتصاد بر درآمدهای نفتی استوار است

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تنش‌هایی که در بازار ارز به وجود آمده است، گفت: عملکردی که در حوزه‌های  رشد اقتصادی، اشتغال و بیکاری مشاهده می‌شود، ناشی از عمکلردهای مسئولان دولت و قوای مرتبط با این حوزه است. مهمترین شاخص که باید به آن اشاره کرد، این است که اقتصاد متاسفانه امروز بر درآمدهای نفتی استوار است، سال‌‌‌ها است که صحبت از قطع رابطه اقصاد با درآمدهای نفتی اما کسی توجه نمی‌‌‌‌‌کند، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به این موضوع اشاره کردند اما مورد توجه قرار نگرفت.

ابوترابی‌فرد بیان اینکه درآمدهای نفت یک متغیر برون‌زا است، اظهار داشت: ما باید رابطه اقتصاد ملی را با درآمدهای نفت قطع کنیم. برای خلق ثروت از فرصت‌‌‌‌ها استفاده کنیم. تامین مالی دولت دومین شاخص اثرگذار بر اقتصاد است. سیاست‌‌‌های تامین مالی دولت نقش بسیار موثری بر اقتصاد کشور دارد. 

استقراض دولت از بانک مرکزی سم مهلکی برای اقتصاد است

وی با بیان اینکه نامه وزیر جهاد کشاورزی به معاون اول تکاندهنده است، تصریح کرد: آقایان روسای قوا! کشور توان تامین افزایش حقوق و درآمدهای شما را ندارد. من امروز با صراحت عرض می‌کنم یکی از دلایل جدی مشکلات جامعه ما افزایش درآمدهای اینچنینی است. اگر منابع مالی ما تامین نیست، چرا بی‌ضابطه بعضی دستگاه‌ها تا ۵۰ درصد نسبت به افزایش درآمدها اقدام کردند؟

این نماینده سابق مجلس اضافه کرد: هزینه‌ها را خلق می‌کنید، بعد از بانک مرکزی استقراض می‌کنید. استقراض دولت از بانک مرکزی سم مهلکی برای اقتصاد است. تزریق پول پرقدرت یعنی تورم. استقراض دولت یعنی کاهش توان بانک‌‌ها برای تزریق به بخش تولید.

نمی‌شود که بودجه را دولت بنویسد و به مجلس بگویید تصویب کنید

 

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه آقایان! کشور ظرفیت تامین افزایش حقوق و دستمزد شما را ندارد،‌ خاطرنشان کرد: با صراحت عرض می‌‌کنم یکی از دلایل مشکل جدی جامعه کارگری افزایش بی‌سابقه حقوق و دستمزد است. اگر در آمدهای پایه‌‌‌دار دارید متناسب با نیروهای خود تعریف کنید. 

وی با بیان اینکه شاخص سپرده، سود سپرده و سود تسهیلات بسیار مهم است، ابراز داشت: دولت و مسئولان کشور می‌‌‌توانند این سیاست‌ها را با آینده‌نگری و اجماع با ارتباط نردیک مجلس درست کنند. نمی‌شود که بودجه را دولت بنویسد و به مجلس بگویید تصویب کنید. با هم باید نقشه‌راه کشور را تدوین کرد. شاخص سیاست ارزی متاثر از این سیاست‌ها است، شاخص سهولت فضای کسب و کار هم مهم است. سهولت این فضا یعنی پاسخ به رهبری انقلاب برای استحکام تولید ملی است. سهولت فضای کسب و کار یعنی فراهم آوردن فضای کسب و کار در کشور.

نیازمند هستیم اقتصاد خود را خودکفا کنیم

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: باید به اصلاح رفتارهایمان به طور جدی اقدام کنیم. ما نیازمند هستیم اقتصاد خود را خودکفا کنیم. برای رسیدن به این جایگاه باید فضای کسب و کار را برای کارآفرینان و نیروهای عالم جهت خلق دانش هموار کنیم.

ابوترابی‌فرد با اشاره به هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) بیان کرد: ما باید از زحمات سربازان گمنام امام زمان(عج) که جایگاه ایران را در عالی‌ترین سطح از اقتدار قرار داده‌‌‌اند، تشکر کنیم. آنها با الهام از رهبر انقلاب مراقب هستند و در برابر خطرها و آسیب‌ها ملت را حمایت می‌کنند. از پلیس که مورد تکریم کشور است نیز تشکر می‌کنیم. پلیس و نیروی انتظامی از ارکان اقتدار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز