خبرگزاری کار ایران

در جریان نشست علنی صورت گرفت؛

مخالفت مجلس با یک فوریت طرح اصلاح قانون احزاب و گروه‌های سیاسی

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۵۷۹

نمایندگان مجلس با اصلاح یک فوریتی طرحی مخالفت کردند که در صورت تصویب این فوریت جمعیت‌ها، انجمن‌های صنفی و انجمن‌های اسلامی در شمار احزاب سیاسی قرار می‌گرفتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس که به بررسی یک فوریت طرح اصلاح مواد یک و ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با امضای ۵۱ نماینده اختصاص داشت، پس از نظرات موافق و مخالف طرح و نماینده طراحان طرح مذکور با فوریت این طرح مخالفت کردند.

قاسم میرزایی نیکو نماینده اصلاح‌طلب دماوند و عضو ناظر مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ابتدا به‌عنوان نماینده طراحان این طرح به توجیه اهمیت آن پرداخت و از مشکلات فروان تشکل‌ها، انجمن‌های اسلامی و سمن‌ها برای فعالیت در اقصاء نقاط کشور سخن گفت و تاکید کرد که هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ تشکل، انجمن اسلامی و سمن بلاتکلیف هستند و باید در این رابطه اقدامی عاجل شود.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده اصولگرای ورامین در مجلس و سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی اما به‌شدت با این طرح مخالفت کرد و با اتکا به بهانه‌هایی همچون مشکلات اقتصادی کشور، مدعی شد که پرداختن به این مسائل در شرایط فعلی جایز نیست.

حسن کامران دستجردی دیگر نماینده اصولگرای مجلس و ازجمله اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اما به استدلال نقوی حسینی انتقاد کرد و در موافقت با این طرح و فوریت آن نطق کرد.

با این حال، نمایندگان درنهایت از تصویب فوریت این طرح خودداری کرده و با ۸۴ رای موافق، ۶۶ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در صحن خواستار رسیدگی به این طرح به‌صورت عادی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز