خبرگزاری کار ایران

میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با ایلنا:

عدم تعهد یک عضو شورا به میثاق‌نامه راه را برای عهدشکنی همه باز می‌کند/ اعتماد مردم به جریان اصلاحات را تضعیف نکنیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۵۷۲

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با تاکید بر لزوم پایبندی تمامی اعضای شورای شهر و شورایعالی سیاست‌گذاری و همچنین همه اصلاح‌طلبان به میثاق مردمی، نسبت به آسیب‌های بی‌توجهی به این میثاق در آینده هشدار داد و با بیان این‌که نباید با بی‌توجهی به میثاق‌نامه اعتماد مردم به جریان اصلاحات را تضعیف کنیم، گفت: اهمیت پایبندی به میثاق مردمی بالاتر از وحی منزل است.

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست بعدازظهر روز گذشته شورای ۵۱ نفره امید، از اظهارات برخی نمایندگان تهران در این نشست درخصوص عدم لزوم پایبندی به میثاق‌نامه ازسوی برخی اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه روز گذشته در جریان نشست شورای ۵۱ نفره امید، برخی از نمایندگان تهران طوری صحبت کردند که آقای محسن هاشمی بهترین گزینه برای شهرداری تهران است و لزومی نیست همچنان به میثاق‌نامه پایبند باشیم.

عدم تعهد یک عضو خاص به میثاق‌نامه راه برای عهدشکنی همه اعضا را باز می‌کند

وی افزود: این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اگر قرار به عدم پایبندی فلان عضو شورای شهر به میثاق‌نامه باشد، طبیعتاً باقی اعضاء نیز لازم نیست به این میثاق‌نامه متعهد بمانند. عدم تعهد یک عضو خاص به میثاق‌نامه راه برای عهدشکنی همه اعضا را باز می‌کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم نه‌تنها تمامی اعضای شورای شهر، بلکه همه اصلاح‌طلبان در هر جایگاهی که هستند، باید به میثاق‌نامه شورای شهر پایتخت متعهد باشند و تمام تلاش خود را برای حفظ این میثاق میان جریان اصلاحات و مردم به کار ببندند.

اگر هاشمی به میثاق‌نامه پایبند نباشد، چه دلیلی برای تعهد الویری و دیگر اعضا وجود دارد

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که متاسفانه هنوز فرهنگ و ساختار حزبی در اخلاق سیاسی ما جای خود را پیدا نکرده است، تاکید کرد: اگر قرار باشد، محسن هاشمی نسبت به میثاق‌نامه پاینبد نباشد، طبیعتاً آقای الویری، حق‌شناس، فراهانی و دیگر اعضا هم می‌توانند به همین رویه رفتار کنند.

گذر زمان بر اهمیت پایبندی به میثاق‌نامه می‌افزاید

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: میثاقی که اعضای لیست امید شورای شهر در جریان انتخابات شوراهای شهر و روستا با همدیگر بستند، به دلائل متعدد ازجمله عدم شکستن نصاب اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهیه و ازسوی تمامی اعضا، امضا شده است و اکنون هم شرایط تفاوتی با آن زمان ندارد و اتفاقاً هرچه زمان می‌گذرد، لزوم پایبندی به این میثاق‌نامه بیشتر می‌شود.

آسیب‌های عدم پایبندی به میثاق‌نامه در آینده

وی خاطرنشان کرد: این تصور درستی نیست که یک روز فکر کنیم باید به میثاق‌نامه پایند باشیم و فردا زیر آن بزنیم. با این تفکر، احتمالاً بخشی از کسانی که سال گذشته برای خدمت در شورا وارد کارزار انتخابات شدند، سال دیگر به فکر خدمت در مجلس می‌افتند و سال بعد هم لابد برخی از آن‌ها به سراغ انتخابات مختلف می‌روند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به جایگاه مهم و موثر شورای اسلامی شهر و روستا، تاکید کرد: شورای شهر تهران و به‌طور کلی شوراهای اسلامی شهر و روستا جایگاه بسیار مهم و موثری هستند و فارغ از انتخاب شهردار، در بسیاری از امور مدیریت شهری از بودجه‌ریزی تا بحث تقنین و نظارت در شهر تاثیرگذار هستند و از این حیث، جایگاه شورای شهر کمتر از مجلس نیست.

نباید با بی‌توجهی به میثاق‌نامه اعتماد مردم به جریان اصلاحات را تضعیف کنیم

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس یادآور شد: درست است که حزب نداریم اما به هر حال مردم رای داده‌اند و فقدان ساز و کار حزبی و تشکیلاتی در فضای سیاسی کشور نمی‌تواند دلیل این باشد که تعهد تشکیلاتی و پایبندی به شعارهای انتخاباتی‌مان نداشته باشیم. مردم با دانش نسبت به ضعف در ساختار حزبی به ما اعتماد کرده‌اند و ما باید قدر این اعتماد را بدانیم و مانع از تضعیف آن شویم.

لزوم پایبندی اعضای شورای‌عالی سیاست‌گذاری و همه اصلاح‌طلبان به میثاق‌نامه

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند با بیان این‌که تعهد به میثاق‌نامه برعهده همه اصلاح‌طلبان است، خاطرنشان کرد: همان‌طور که اعضای لیست‌های انتخاباتی موسوم به «لیست امید» در انتخابات شوراها و مجلس دهم موظف به تعهد به میثاق خود با مردم و جریان اصلاحات هستند، اعضای شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و دیگر فعالان سیاسی جریان اصلاحات نیز موظف به تعهد به میثاق‌شان با مردم هستند؛ چرا که مردم کسانی را که نسبت به این میثاق‌نامه پایبند نمی‌مانند، فراموش نمی‌کنند، همان‌طور که افراد متعهد به میثاق‌نامه را از یاد نبردند.

میرزایی نیکو در پایان با اشاره به اظهارات برخی فعالان سیاسی که خواستار بی‌توجهی بعضی اعضای شورای شهر به میثاق‌نامه شده‌اند، گفت: متاسفانه بعضاً می‌شنویم که برخی اصلاح‌طلبان می‌گویند که میثاق‌نامه وحی منزل نیست. حال آن‌که شخصاً معتقدم پایبندی به میثاق با مردم حتی از تعهد به وحی منزل بالاتر است؛ چرا که خداوند ممکن است که از حق خود بگذرد اما قطعاً از حق‌الناس نخواهد گذشت و این میثاق با مردم، در حکم حق‌الناس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز