خبرگزاری کار ایران

رحیمی در تلگرام خبر داد؛

جزئیات نشست غیرعلنی روز چهارشنبه مجلس درباره «بحران آب»

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۸۰۸

یک نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس ضمن تشریح برخی نکات مطرح شده در نشست غیرعلنی چهارشنبه این هفته با محوریت بحران آب، نوشت: تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی که در اسفندماه سال ۹۶ با مصوبه هیات وزیران به ریاست معاون اول رییس‌جمهور و عضویت وزارای نیرو، کشاورزی، کشور، صنعت و معدن و تجارت و سازمان‌های محیط زیست و برنامه و بودجه تشکیل شده، مهمترین خبری بود که وزیر نیرو به مجلس داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برگزاری نشست غیرعلنی صبح روز چهارشنبه این هفته با محوریت بحران آب که با حضور وزرای نیرو و جهاد کشاورزی به مدت بیش از ۲ ساعت برگزار شد، به بیان توضیحاتی درباره محتوای این جلسه پرداخته است.

این عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس در یادداشتی که در کانال تلگرامش منتشر کرد، نوشت: نگرانی ناشی از ادامه وضعیت خشکسالی در منطقه و کشور  و تاخیر در تحقق اهداف برنامه‌های مختلف در حوزه آب و کشاورزی و چالش مصرف غیرمتعارف آب وزرای نیرو و کشاورزی را به جلسه غیرعلنی مجلس کشاند.

وزیر نیرو با همه معاونان خود و وزیر کشاورزی در جلسه غیرعلنی امروز حضور یافتند و گزارش قابل‌توجهی از وضعیت موجود و راه‌حل‌های تدبیر شده برای کوتاه‌مدت و بلندمدت به نمایندگان ارائه دادند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و رییس کمیسیون انرژی و عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی آب کشور و رییس کمیته امنیت آب ازجمله نمایندگانی بودند که سخنانشان را ارائه دادند.

وزرای کشور و صنعت و روسای سازمان‌های برنامه و بودجه و محیط زیست به‌دلیل همزمانی این جلسه با جلسه هیات وزیران امکان حضور نداشتند.

تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی که در اسفندماه سال ۹۶ با مصوبه هیات وزیران به ریاست معاون اول رییس‌جمهور و عضویت وزارای نیرو، کشاورزی، کشور، صنعت و معدن و تجارت و سازمان‌های محیط زیست و برنامه و بودجه تشکیل شده، مهمترین خبری بود که وزیر نیرو به مجلس داد.

این کارگروه ملی متولی واحد مدیریت آب در کشور خواهد بود.

بدون همکاری مردم در مصرف آب و همراهی با برنامه‌های مختلف آبی در حوزه کشاورزی و صنعت امکان گذار از این شرایط سخت وجود نخواهد داشت.

معدل بارش در طول پنجاه سال گذشته در ایران به‌طور مستمر کاهش داشته است و از ۲۵۰ میلیمتر در سال ۱۳۴۵ به ۲۱۶ میلیمتر در سال ۱۳۹۶ رسیده است و این امار مهم‌ترین هشدار به همگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز