خبرگزاری کار ایران

ابتکار در پویش ملی ارتقای نشاط و سلامت زنان:

سن امید به زندگی در زنان پس از انقلاب، از ۵۵ سال به ۷۶ رسیده است

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۸۳۷

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه دولت برنامه‌های خوبی در راستای ارتقاء وضعیت سلامت و تغذیه زنان در دست اقدام دارد، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت زنان در زمینه‌های مختلف به شکل محسوسی بهبود یافته و به عنوان مثال نرخ امید به زندگی از ۵۵ سال در زنان به ۷۶ سال ارتقاء پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، معصومه معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده صبح شنبه در پویش ارتقاء نشاط و سلامت زنان با ورزش که به مناسبت هفته تربیت بدنی در بوستان لاله تهران برگزار شد، با تشکر از برگزارکنندگان این برنامه گفت: زنان ایرانی چنانچه در روزهای اخیر در رقابت‌های ورزشی مختلف از جمله پارالمپیک و المپیک نوجوانان نشان دادند، می‌توانند در عرصه‌های مختلف از جمله ورزش قهرمانی پیش‌رو و افتخارآفرین باشند و ما به نوبه خود تلاش خواهیم کرد این جریان، ملی و فراگیر باشد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اهمیت ورزش بر سلامت جسم و روان بویژه در جوامع پیشرفته و صنعتی، افزود: امروز در برخی کشورها ورزش به طور رسمی در فهرست روش‌های درمانی بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی قرار گرفته است. حرکتی که امروز برای توجه مناسب‌تر به ورزش انجام شد، بسیار موجب خوشحالی است و تلاش خواهیم کرد به نمایندگی از دولت از این حرکت به طور کامل حمایت کنیم.

ابتکار اظهار داشت: اخیراً در ستاد ملی زن و خانواده با حضور رئیس جمهور مصوبه‌ای در ۱۶ محور برای، گسترش توجه به ورزش و نشاط بانوان به تصویب رسید که اجرای آن را در سراسر کشور و از جمله در روستاها به طور جدی پیگیری می‌کنیم. در همین راستا ایجاد فضاهای ورزشی جدید و استفاده بهینه از امکانات ورزشی موجود مد نظر است و از شهرداری‌ها و دیگر نهادهایی که امکانات ورزشی در اختیار دارند، درخواست داریم این امکانات را با لحاظ عدالت کیفیتی در اختیار عموم قرار دهند.

ابتکار خاطر نشان کرد: تمام توفیقاتی که در زمینه بهبود وضعیت اجتماعی و فردی زنان به دست آمده با مشارکت خود زنان حاصل شده و تداوم و افزایش این توفیقات نیز در گرو مشارکت عمومی جامعه و بویژه خود زنان است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، نظام آموزش عالی و همه کسانی که می‌توانند، به ارتقاء آگاهی و افزایش اطلاعات علمی زنان در رابطه با سلامت و ورزش کمک کنند، خواست از همه ظرفیت‌های خود در این زمینه استفاده بهینه کنند تا با ارتقاء مهارت‌های سلامت و زندگی زنان سطح عمومی خانواده‌ها و جامعه در این زمینه و دیگر زمینه‌ها بهبود یابد.

به مناسبت هفته تربیت بدنی پویش ارتقاء نشاط و سلامت زنان با ورزش به همت وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و شهرداری‌ها در سراسر کشور از امروز همزمان با آغاز هفته تربیت‌بدنی در سراسر کشور، به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز