خبرگزاری کار ایران

عثمانی:

مقصر وضعیت بازار ارز سیف یا کرباسیان نیستند/ افزایش مدیریت شده نرخ ارز، لازمه حمایت از کالای ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۶۷۱

نماینده بوکان با بیان اینکه مقصر این وضعیت شخص آقای سیف یا کرباسیان نیست، گفت: ما بستر سرمایه‌گذاری‌های دیگر را در کشور بستیم، کسی که پول و منابع مالی دارد پولش را کجا بگذارد که ارزش آن حفظ شود؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدقسیم عثمانی عضو کمیسیون شوراهای مجلس و نماینده بوکان عنوان کرد: اینکه به صراحت گفته می‌شود منابع ارزی کشور کفاف هزینه‌های ارزی را می‌کند خبر خوبی است که نگرانی ما را برطرف می‌کند، گفت: وقتی منابع ارزی بیش از مصارف ارزی است، چرا باید نرخ ارز افزایش پیدا کند؟  این ناشی از چیست؟ باید ببینیم چه اتفاقی افتاده که ما مصرف جدیدی نداریم و شعار سال کالای ایرانی است و محدودیت واردات را داریم و این باید منجر به کاهش قیمت ارز باشد نه افزایش.

وی با بیان اینکه مقصر این وضعیت شخص آقای سیف یا کرباسیان نیست، گفت: ما بستر سرمایه‌گذاری‌های دیگر را در کشور بستیم،  کسی که پول و منابع مالی دارد پولش را کجا بگذارد که ارزش آن حفظ شود؟  وقتی همه موتور محرکه اقتصاد را از کار انداختیم آسان‌‌ترین راه ارز است که نه مساله کارگری دارد نه تخصص می‌خواهد نه مساله محیط زیستی دارد.

عثمانی گفت: وقتی همه مسیرها مسدود شده تنها مسیر طلا و ارز و سکه است،  امروز ارز را به عنوان سرمایه‌گذاری برای‌ حفظ قدرت پول می‌خواهند. مردم می‌خواهند ارزش پس‌اندازهایشان حفظ شود. راهی که باز کردیم به سمت ارز می‌رود. شما راه‌های دیگر را باز کنید کسی پولش را در ارز نمی‌برد.

این نماینده مجلس گفت: بازار ارز به میدان سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. ارزی که باید واسطه باشد امروز کالاست،  کالایی که به تجربه قدرتش را حفظ‌ کرده است. افزایش نرخ ارز اگر مدیریت شده و کنترل شده باشد لازمه حمایت از کالای ایرانی است؛  اما اگر لگام گسیخته باشد باعث کاهش قدرت پول ملی و ارزش اقتصاد کشور خواهد شد

عثمانی تاکید کرد: شما اگر می‌خواهید صادرات رونق داشته باشد و جلوی واردات را بگیرید راهش کنترل نرخ ارز است. اگر دولت کنترل شده بگوید من نرخ ارز را کاهش می‌دهم این راهش است، اگر نه دولت نه بانک مرکزی کنترلی نداشته باشد نتیجه‌اش همین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز