خبرگزاری کار ایران

کمالوندی در جمع خبرنگاران:

قابلیت احیای غنی‌سازی ۲۰ درصدی را طی ۲ روز داریم

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۳۴۲

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از قابلیت احیای غنی‌سازی ۲۰ درصدی طی ۲ روز خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حاشیه دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس دومای دولتی روسیه که در مجلس انجام شد در خصوص صحبت‌های رئیس سازمان انرژی مبنی بر قابلیت غنی‌سازی ۲۰ درصدی در طی ۴ روز در جمع خبرنگاران گفت: امکان غنی‌سازی ۲۰ درصدی در ۴ روز وجود دارد و حتی ما می‌توانیم این کار را در ۲ روز انجام دهیم، اینکه آقای صالحی اظهار داشتند که توانایی غنی سازی ۲۰ درصدی در ۴ روز امکان‌پذیر است به خاطر این است که صد درصد موضوع در زمان اعلام شده انجام شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص اینکه برخی‌ها اعلام کرده‌اند که اظهارات آقای صالحی مبنی بر غنی‌سازی ۲۰ درصدی در مدت ۴ روز اغراق محسوب می‌شود، گفت: حرف‌هایی که آنها می‌زنند گزافه‌گویی است به خاطر اینکه در فردو بیش از ۱۶۰۰ ماشین داشتیم که فعال هستند بدون اینکه گازی به آنها تزریق شود به مانند ماشینی که کافی است آن را به حرکت درآوریم.

کمالوندی افزود: وقتی ما بیش از ۱۶۰۰ ماشین در فردو داریم و بخواهیم تصمیم بگیریم که تولید کنیم باید مخزن بیاوریم تا به آن وصل شود و کار شروع شود. در فردو دو بال داشتیم که به یک بال آن دست نزدیم و در یک بال غنی سازی ۲۰ درصدی انجام می‌دادیم و در حال حاضر نیز می‌توانیم در همان یک بال غنی‌سازی انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز