خبرگزاری کار ایران

سرلشکر رشید:

سیاست ایران حضور همه‌جانبه و فعال در آبهای جنوب است/ برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی آماده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۶۰۶

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد کلیه تحرکات و آمادگی برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی در عین حال به دنبال مدیریت حوادث و جلوگیری از افزایش تشنج و درگیری در منطقه است.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در ارزیابی میدانی از سواحل مکران و سواحل و جزایر خلیج‌فارس و دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه ضمن اشاره به شرایط منطقه گفت: منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست‌های دفاعی - امنیتی جمهوری اسلامی ایران دارد؛ بنابراین ضمن اینکه می بایست رخدادها و تحولات را هوشیارانه رصد و مدیریت کرد، همچنین باید در برابر حوادث پیش‌بینی نشده و تأثیر آن بر گسترش رویارویی‌ها آماده بود.

وی تاکید کرد: سیاست ایران در خلیج‌فارس و دریای عمان «دفاعی - بازدارنده» از طریق «حضور همه‌جانبه و فعال» است. جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد کلیه تحرکات و آمادگی برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی، در عین حال به دنبال مدیریت حوادث و جلوگیری از افزایش تشنج و درگیری در منطقه است.

سرلشکررشید گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج‌فارس تابع سه اصلی اساسی است: تعامل و همکاری فعال با همسایگان، دفاع از امنیت و ثبات در منطقه و مقابله قاطعانه با اقدام مداخله‌آمیز قدرت‌های فرامنطقه‌ای در منطقه.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص)  تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار از منافع خود در منطقه دفاع خواهد کرد و با هرگونه رفتار تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده در منطقه، قاطعانه و هوشیارانه برخورد خواهد کرد. هیچ کشوری نباید قدرت و صبر استراتژیک ایران را در دفاع از منافع خود و ایجاد ثبات در منطقه به آزمون گرفته و دچار اشتباه در محاسبه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز