خبرگزاری کار ایران

رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

تاثیر محدودیت‌های بزرگان اصلاحات در انسجام تشکیلاتی دیده می‌شود/ گزندگی ادبیات انتقادی برخی اصلاح‌طلبان قابل‌قبول نیست

کد خبر : ۶۰۸۵۲۲

یک عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که گزندگی در ادبیات انتقادی برخی چهره‌های برجسته جریان اصلاح‌طلب قابل‌قبول نیست، بر لزوم به‌روزرسانی در این جریان تاکید کرد و با اشاره به تاثیر محدودیت‌های سیاسی، رسانه‌ای و اجتماعی بزرگان اصلاحات در انسجام تشکیلاتی، گفت: در بحث مبارزه با فساد در جریان اصلاحات باید بدون مماشات برخورد کنیم.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به طرح موضوعاتی همچون پارلمان اصلاحات و انتقاد به شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به‌خاطر تعلل در ارائه آسیب‌شناسی عملکرد و این‌که آیا این مسائل نشان‌دهنده تعدد برنامه‌های نامنسجم در جریان اصلاحات است، گفت: اگرچه انتقاد‌ها و آسیب‌شناسی درون‌تشکیلاتی امری مثبت است اما نباید به‌صورت راهبردی منجر به تضعیف انسجام داخلی اصلاح‌طلبان شود.

گزندگی در ادبیات انتقادی برخی اصلاح‌طلبان قابل‌قبول نیست

وی افزود: متاسفانه بعضاً می‌بینیم در نوع ادبیاتی که درمورد برخی اصلاح‌طلبان به‌کار می‌گیرند، گزندگی وجود دارد که نشان‌دهنده نگاهی غیرراهبردی است که از چهره‌های باتجربه قابل قبول نبوده و انتظار می‌رود به‌نحوی دیگر عمل کنند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس خاطرنشان کرد: مردم از هر جریان سیاسی که فضای کشور را هدایت می‌کند، انتظار نخبگی و پختگی دارند که نخستین نشانه آن در ادبیات چهره‌های شاخص این جریان و کلیات گفتمان سیاسی نمود دارد.

جریان اصلاحات نیازمند به‌روزرسانی است

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اساساً نیاز به اصلاحات درونی در جریان اصلاحات احساس می‌شود، گفت: به هرحال جریان اصلاحات نیازمند به‌روزرسانی است و نباید گلایه‌ها و دلخوری‌ها موجب انشعاب و انشقاق تشکیلاتی باشد.

وی گفت: به نظر می‌رسد هرچه شفافیت بیشتر و فضای درون‌تشکیلاتی دموکرات‌تر باشد، فضای باز تحول و شکوفایی در یک حزب بهتر می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: در بحث فراحزبی همچون جریان اصلاحات هم همین وضع حاکم است و حال آن‌که باتوجه به توفیق این جریان سیاسی در دو انتخابات قبلی که نتیجه فعالیت منسجم و دموکراتیک بود، به نظر می‌رسد باید این رویه حفظ شود.

تاثیر محدودیت‌های سیاسی، رسانه‌ای و اجتماعی بزرگان اصلاحات در انسجام تشکیلاتی

این عضو هیات رییسه فراکسیون امید در پاسخ به این پرسش که آیا بررسی برخی شایعات درمورد تخلفات اقتصادی بعضی اصلاح‌طلبان می‌تواند در جلب اعتماد عمومی مردم موثر باشد، گفت: نکته حائز اهمیت این است که وقتی بزرگان اصلاحات دچار محدودیت سیاسی، رسانه‌ای و اجتماعی می‌شوند، قاعدتاً تاثیر آن در انسجام تشکیلاتی دیده می‌شود.

در بحث مبارزه با فساد در جریان اصلاحات باید بدون مماشات برخورد کنیم

رحیمی در پایان گفت: بحث مبارزه با فساد در جریان اصلاحات باید حتماً بدون مماشات اتفاق بیفتد و اگر ضابطه و پروتکل مشخصی وجود ندارد، باید به دور از ملاحظه‌کاری به‌سمت خالص‌سازی عملکرد افراد هم به صورت فردی و هم به‌صورت سیاسی حرکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز