خبرگزاری کار ایران

مرادیان در مراسم جشن نوروز:

شاهد رشد و توسعه بیشتر در مناسبات اقتصادی بین ایران و دانمارک خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۸۷۲

به مناسبت فرارسیدن سال نو، جشن بزرگ نوروز ۱۳۹۷ با حضور پرشور ایرانیان مقیم دانمارک، جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی و دانشگاهی دانمارک و دانشجویان زبان فارسی، توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر کپنهاگ برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور مرتضی مرادیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران و قربانی‌‌‌اصل، نماینده وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان ایران در کشورهای حوزه شینگن برگزار شد، گروه موسیقی سنتی پایار به خوانندگی سعید خوانساری به هنرنمایی پرداخته و با اجرای تصنیف‌های ماندگار و شاد محلی، شب خاطره‌‌انگیزی را برای شرکت‌‌‌کنندگان فراهم کرد.

در جشن نوروزی که با سفره زیبا و سنتی هفت سین آراسته شده بود به غیر از هموطنان مقیم، برخی مقام‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و علمی دانمارک از جمله اساتید و دانشجویان زبان فارسی دانشگاه کپنهاگ و سازمان یوترن حضور داشتند. در این مراسم همچنین از سوی بنیاد مردم‌‌نهاد صلح، مدالی به مرتضی مرادیان، سفیر کشورمان به نشان از پاسداشت خدمات وی و جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد صلح و ثبات و تکریم نوروز که بیانگر دوستی و صلح است، اهدا شد.

در مراسم جشن نوروز، مرتضی مرادیان سفیر کشورمان با تبریک سال نو، به دستاوردهای روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور ایران و دانمارک طی سال گذشته اشاره کرد و نوروز را نماد فرهنگ ایران در صلح و دوستی نامید و برای هموطنان ایرانی در سال پیشرو،‌ سالی سرشار از سلامتی و موفقیت آرزو کرد.

وی هدف از برگزاری این جشن را بزرگداشت عید نوروز، برقراری ارتباط و استحکام ارتباطات بین ایرانیان و فرصتی برای تجدید دیدار و دوستی میان آنها برشمرد.

سفیر ایران در کپنهاگ افزود: ایرانیان در خارج از کشور یک فرصت مهم برای کشورشان هستند و در همین رابطه جایگاه خوب ایرانیان مقیم دانمارک به افزایش ارتباطات اقتصادی، علمی و فرهنگی میان دو کشور کمک زیادی کرده است.

مرادیان با اشاره به حضور بیش از ۲۶ هزار ایرانی مقیم دانمارک اظهار داشت: سطح بالای علمی، جامعه‌‌‌‌پذیری، جایگاه بالا در مشاغل دولتی و شرکت‌های خصوصی ایرانیان که بارها مورد تاکید مقام‌های دانمارکی قرار گرفته تاثیر زیادی بر توسعه مناسبات دوجانبه گذاشته است.

وی فقدان ارتباط قوی و منسجم میان ایرانیان را از جمله نکاتی نامید که باید برطرف شود و تصریح کرد: درب سفارت همیشه برروی آنها باز است. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تبادل هیات‌ها و سفر مقام‌ها سیاسی، اقتصادی علمی و دانشگاهی میان دو کشور و قرارداهای امضا شده خاطرنشان کرد: افزایش سطح روابط اقتصادی و همکاری‌های بانکی طی سال گذشته از دیگر موضوع‌های مهم و قابل توجه بوده است.

مرادیان اضافه کرد: حجم مبادلات میان دو کشور با افزایشی قابل توجه نسبت به سال قبل به ۳۹۸ میلیون دلار رسیده و با امضای قرارداد ضمانت سرمایه‌‌‌گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی برای سرمایه‌‌‌‌گذاری در ایران و توافق‌های انجام شده در زمینه مالکیت معنوی به زودی شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر در مناسبات اقتصادی بین دو کشور خواهیم بود. 

همچنین در حاشیه این جشن نشستی صمیمی بین دانشجویان ایرانی و قربانی، نماینده وزارت علوم در اروپا برگزار شد و مسائل و مشکلات آنها مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

در خاتمه این جشن هدایا و لوح تقدیر به رسم یادبود به اعضای گروه موسیقی پایار اهدا شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز