خبرگزاری کار ایران

بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا: /تکرار/

کشورهای اروپایی تحت تاثیر آمریکا هستند/ با نگاه به شرق، باید از ظرفیت چین و روسیه بیشتر استفاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۰۰۰

رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان این‌که وزیر امور خارجه جدید ایالات متحده فردی ضدایرانی و ضدبرجام است، در تشریح واکنش ایران به بسته تحریمی ۳ کشور اروپایی، گفت که استفاده از ظرفیت چین و روسیه می‌تواند راهگشا باشد.

علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به تحولات اخیر در کاخ سفید، از جمله برکناری وزیر امور خارجه ایالات متحده توسط ترامپ و جایگزینی مایک پومپئو به‌جای رکس تیلرسون اعلام کرد: ترامپ عنصر افراطی و رادیکالی را جایگزین تیلرسون وزیر خارجه قبلی آمریکا کرده که به‌خصوص در جهت اهداف خود در برجام و دیگر عرصه‌هایی که با مخالفت‌های تیلرسون مواجه می‌شد، بتواند راه خود را بدون مانع پیش ببرد.

پومپئو فردی تندرو، ضد ایران و ضد برجام است

وی با اشاره به برخی خصوصیات و ویژگی‌های وزیر امور خارجه جدید ایالات متحده، خاطرنشان کرد: مایک پومپئو سیاستمداری افراطی و تندرو است و علاوه بر این ویژگی‌های عمومی، به‌طور مشخص جزء چهره‌های ضدایرانی در امریکا شناخته می‌شود. پومپئو فردی تندرو، ضد ایران و ضد برجام است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی دیگر درمورد واکنش جمهوری اسلامی ایران به جایگزینی پومپئو به‌جای تیلرسون اعلام کرد: قطعاً ما بنابر منافع ملی و اولویت‌های خودمان در قبال این اقدامات تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

واکنش ایران به بسته تحریمی ۳ کشور اروپایی

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درمورد بسته تحریمی جدید ۳ کشور اروپایی علیه ایران گفت: در این رابطه نیز واکنش ما بر اساس منافع ملی خودمان خواهد بود و طبیعتاً سعی می‌کنیم منافع خودمان در اولویت قرار دهیم.

ظرفیت چین و روسیه می‌تواند جایگزین مناسب در روابط اقتصادی ایران باشد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشورهای اروپایی تحت تاثیر ایالات متحده آمریکا هستند و به همین دلیل، همواره معتقد بودیم باید با نگاه به شرق، از ظرفیت کشورهای مهمی همچون چین و روسیه بیشتر استفاده کنیم.

بروجردی در پایان گفت: به نظر می‌رسد استفاده از ظرفیت کشورهایی همچون چین و روسیه می‌تواند راهگشا باشد و به جایگزینی مناسب در عرصه روابط اقتصادی کشورمان به دنیا تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز