خبرگزاری کار ایران

پیام نوروزی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۷۰۳

به مناسبت فرا رسیدن سال ۱۳۹۷ رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور طی پیامی ضمن تبریک سال نو، به رئوس برنامه های این سازمان اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام جهانگیر به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

الَّذِی جَعَلَ لَکُمُ الأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاء بِنَاء وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّکُمْ فَلاَ تَجْعَلُواْ  لِلّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ؛

با سلام و درود بی پایان به روح مطهر حضرت امام علی النقی الهادی(ع) و گرامیداشت ماه نورانی رجب و میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) و مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و با ادای احترام به روح ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و مقام شامخ شهیدان گرانقدرمیهن­مان، حلول سال ۱۳۹۷ هجری خورشیدی راگرامی می داریم و دست نیاز به درگاه حضرت باری تعالی برمی‌گیریم که سال جدید سالی توام با بهروزی و سلامت برای ایرانیان باشد.

نوروز فرصتی است تا با تفکر در ارکان هستی و سلسله نظام مند آفرینش و بهره گیری از آیات کریمه قرآن مجید، به خویشتن شناسی که مقدمه خداشناسی است دست یابیم.

پس خداوند بزرگ را بر این نعمت عظیم شاکریم که بر ما بندگان منت نهاد و فرصتی برای افزودن بر ایمان قلبی و تفکر در احوال درونی و تامل در کارنامه اعمال خویش عنایت فرمود. جای دارد بر این نعمت بزرگ سجده شکر به جای آوریم که یقیناً شکر نعمت، نعمت ها را افزون کند.

سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در راستای رسالت اجتماعی و قانونی که بر عهده دارد در کارنامه عملکرد سال ۱۳۹۶ خود، توجه به کاهش جمعیت کیفری، توسعه قضایی و ارتقاء استانداردهای زندانبانی منطبق بر حقوق انسانی و شهروندی بر اساس آموزه های دین مبین اسلام، توسعه اقدامات تامینی از جمله توجه ویژه به خانواده زندانیان، توسعه فرهنگ صلح و سازش با فعالیت شوراهای حل اختلاف و مددکاری اجتماعی، نظارت بر روند اجرای اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان ها را به عنوان محور اصلی فعالیت ها داشت.

این سازمان در ادامه فعالیت های حمایتی و اقدامات تامینی خود در سال جدید اهتمام ویژه ای بر گسترش برنامه های حمایت از خانواده زندانیان و کاهش آسیب های زندان در این بخش دارد زیرا معتقدیم که خانواده زندانیان نه تنها در وقوع جرم مقصر نیستند بلکه باید با آسیب شناسی لازم و انجام حمایت های مناسب مادی و معنوی، ضمن توسعه عدالت اجتماعی، زمینه توسعه چرخه جرم را از بین ببریم که ان‌شاءالله با عنایت خداوند کریم و بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سیاست های ابلاغی ریاست محترم قوه قضاییه بتوانیم مسئولیت خود را به شایستگی انجام دهیم.

در پایان ضمن تبریک مجدد سال نو، امیدوارم همه ما بتوانیم در سال جدید در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف کشورمان و همچنین در مجاهدت با نفس و شفقت بر خلق خدا موفق باشیم.

نوروزتان پر از مهر و معنویت

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز