خبرگزاری کار ایران

سعیدی مبارکه در گفت‌وگو با ایلنا:

وزیر کار به‌تنهایی قادر به حل همه مشکلات نیست/ ربیعی را مدیری منصف و دست‌پاک می‌دانم

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۱۸۹

یک عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به گستردگی حوزه اختیارات و وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ربیعی را مدیری منصف و دست‌پاک خواند و تاکید کرد که وزیر کار باید با اقتدار بیشتری نسبت به عملکرد زیرمجموعه خود نظارت کند.

زهرا سعیدی مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به موضوع استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سفر امروز علی ربیعی به اصفهان برای رسیدگی به وضعیت صندوق بازنشستگان فولاد اعلام کرد: نکته حائز اهمیت این است که این صندوق سال گذشته با کمبود اعتبار جدی روبرو بوده و از طرفی باید توجه داشته باشیم که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه عریض و طویل با مشکلات عدیده و فراوان است و حجم کار بسیاری بر دوش وزیر قرار دارد.

وزیر کار به‌تنهایی قادر به حل همه مشکلات نیست

وی در پاسخ به سوالی درمورد استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: با این حساب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بتواند از مدیرانی قدرتمندتر استفاده کند تا بتوانند کار را پیش برده و مدیریت کنند. به هر حال یک وزیر به‌تنهایی قادر به رسیدگی به تمام امور و حل مشکلات نیست و باید سیستم را به نحوی طراحی کنند که کار به‌خوبی پیش برود.

وزارت کار حداقل به اندازه ۳ وزارتخانه مشغله دارد

نماینده مبارکه در مجلس با تاکید بر گستردگی بیش از اندازه حوزه اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: واقعیت این است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداقل به اندازه ۳ وزارتخانه کار و مشغله دارد که هر کدام نیز درگیر تعدادی مسائل حاشیه‌ای شده‌اند.

او خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد به‌جز برخی مسائل کلی، یک سری مسائل جزئی که با پاسخی درخور روبرو نشده، حاشیه‌ساز شده و این حواشی آهسته‌آهسته به متن کار وزارتخانه رسوخ کرده و درنتیجه عملاً منجر به تکدر خاطر و دلخوری مردم شده که این مسئله منجر به اعمال فشار به نمایندگان می‌شود و نمایندگان نیز برای پیگیری مطالبات مردم، به سمت طرح سوال یا استیضاح وزرا می‌روند.

باتوجه به زمان نامناسب طرح استیضاح‌ها امیدواریم به ضرر مردم نباشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در عین حال گفت: با این حال باید ببینیم آیا اکنون زمان مناسبی برای استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است. البته کسی منکر وجود نواقص نیست و قرار نیست به کسی نمره ۲۰ بدهیم. با این حال، باتوجه به این‌که زمان نامناسبی برای طرح این استیضاح‌ها مطرح شده، امیدواریم نتیجه به ضرر مردم نباشد.

ربیعی را مدیری منصف و دست‌پاک می‌دانم

عضو فراکسیون مستقلین ولایی با بیان این‌که باید پیش‌بینی دقیقی برای هر اتفاقی صورت گیرد، یادآور شد: شخصاً آقای ربیعی را آدم خوبی می‌دانم و بارها شاهد بودم که از مدیران زیرمجموعه خود در مباحث حساس خواسته که ورود جدی داشته باشند اما بعضاً شاهد کم‌توجهی این مدیران زیرمجموعه به دستور وزیر تعاون نیز بوده‌ایم.

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طبیعتاً هر فرد و سیستمی ایرادها و اشکال‌هایی دارد اما با این حال بنده شخص آقای ربیعی را مدیری منصف و دست‌پاک می‌دانم و گزارشی مبنی بر ناپاکی درباره ایشان ندیده‌ام. واقعیت این است که دستورهای لازم ازسوی وزیر به زیرمجموعه نیز داده می‌شود اما باید توجه داشته باشیم که وزارتخانه‌ای با این گستردگی تعارف‌بردار نیست. چرا که شاید حساس‌ترین وزارتخانه ما همین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد که ازطرفی قشر کارگران با آن درگیر هستند، از طرفی بحث رفاه و تعاون نیز بسیار حائز اهمیت هستند.

صندوق بازنشستگی فولاد در سال آینده مشکل نخواهد داشت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین به لزوم توجه به منابع و امکانات هر وزارتخانه برای سنجش عملکرد وزیر مربوطه اشاره کرد و گفت: منابع و امکانات این وزارتخانه بسیار محدود است و به عنوان مثال همین صندوق بازنشستگی فولاد سال گذشته با کسری بودجه جدی روبرو بود اما باتوجه به قول مساعدت آقای ربیعی و تلاشی که برای حل مشکلات انجام داده، امیدواریم سال آینده دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

سعیدی در پایان بار دیگر از برخی ویژگی‌های مثبت شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نام برد و یادآور شد: باوجود آن‌که آقای ربیعی انسان خوبی است اما باید در مدیریت زیرمجموعه وزارتخانه با اقتدار بیشتر عمل کند و شاید همین خوب بودن بیش از حد باعث شده که بعضاً مدیران زیرمجموعه در حرف‌شنوی کوتاهی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز