خبرگزاری کار ایران

ابتکار در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نگاه‌های سیاسی درباره سخنرانی زنان در نماز جمعه وجود دارد/ دغدغه محیط زیست دارم

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۱۷۲

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور درباره سخنرانی زنان در نماز جمعه گفت: نگاه و سلیقه سیاسی درباره سخنرانی زنان در نماز جمعه وجود دارد، متاسفانه برخوردهای سیاسی صورت می‌گیرد باید کسانی که مسئولیت دولتی دارند مخصوصا خانم‌ها در این جایگاه قرار بگیرند و صحبت کنند.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره آخرین وضعیت پرونده معترضان به حجاب گفت: طبق آخرین پیگری که از مراجع ذی ربط داشته‌ام بیشتر این زنان و دختران آزاد شده‌اند البته مواردی هم هنوز وجود دارد که ما پیگیر آن هستیم.

وی درباره ادعای کشته شدن یکی از زنان پیرو دراویش در جریان حوادث اخیر بیان کرد: در این مورد اطلاعی ندارم.

معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری درباره تکذیب دیدارش با یکی از مراجع گفت: خبر به آن شکلی نبود که یکی از خبرگزاری‌ها منعکس کرده بود ما از آن‌ها خواستیم خبر را اصلاح کنند و بیانیه‌ای هم در این باره دادیم باید انعکاس اخبار درست صورت بگیرد.

وی درباره این که خانم بازیگری در شهرستان اردکان به عنوان پیش نماز جمعه پشت تریبون قرار می‌گیرد اما از معاون رئیس‌جمهور در همین شهرستان در پشت همین تریبون جلوگیری می‌شود، عنوان کرد: نگاه و سلیقه سیاسی در این خصوص وجود دارد، متاسفانه برخوردهای سیاسی صورت می‌گیرد باید کسانی که مسئولیت دولتی دارند مخصوصا خانم‌ها در این جایگاه قرار بگیرند و صحبت کنند.

ابتکار ادامه داد: البته در شهرهای دیگر به عنوان کسی که پیش خطبه‌های نماز جمعه را می‌خواند حضور داشتم، مثلا در شهرستان پیشین که یک شهرستان اهل سنت است سخنرانی کرده‌ام و یا در روز محیط‌زیست در یک کلیسا صحبت کرده‌ام باید نگاهمان برای سخنرانی خانم‌هایی که مسئولیت دولتی دارند در پیش خطبه‌های نماز جمعه سیاسی نباشد.

وی درخصوص این که گفته می‌شود معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور همچنان دغدغه محیط‌زیست دارد و شاید جا به جایی او با خانم مولاوردی کار اشتباهی بوده است، گفت: این جابه‌جایی تصمیم آقای رئیس‌جمهور است ما باید تلاش کنیم در جایگاهی که قرار داریم، خدمت کنیم.

ابتکار تاکید کرد: محیط زیست بحثی نیست که از آن فرار کنیم، شرایط زمین بسیار آسیب‌پذیر است من علاوه بر مسئولیت دولتی که دارم یک هویت شخصی دارم و آن این است که به محیط زیست فکر می‌کنم و نسبت به آن دغدغه دارم.

وی با اشاره به این که در دولت مسائل زنان مرتب مطرح می‌شود، گفت: این موضوع هم مطرح است که مهاجرت‌های بسیاری در حال اتفاق افتادن است همین مهاجرت‌ها می‌تواند آسیب‌های بسیاری جدی به زنان وارد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز