خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام هادی صادقی:

مردمی که حق دارند تا عدالت درباره آنها جاری شود را ارباب و خود را خادم مردم می‌دانیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۷۵۴

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: ما که پرچمدار عدالت هستیم و ادعا می‌کنیم که جا پای پیامبران و اولیای الهی گذاشته‌ایم وظیفه داریم تا به پیروی از پیامبران و اولیا، عدالت را همراه با زبان احسان و تکریم مردم برقرار کنیم تا در جامعه اثربخش و قابل لمس باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام هادی صادقی در سی و دومین نشست شورای مسئولان فرهنگی حوزه‌های ستادی با بیان اینکه سال آینده سال تکریم ارباب رجوع خواهد بود، گفت: هفته گذشته پیام رئیس قوه‌قضاییه در اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه قرائت شد که در این پیام آیت‌الله آملی لاریجانی بر تکریم ارباب رجوع به عنوان یک هدف مهم در سال آینده تاکید کردند و خواستار این بودند تا این برنامه در راس تمام امور قرار گیرد.

وی افزود: بر همین اساس معاونت فرهنگی قوه قضاییه نیز تمام عزم خود را جزم کرده است تا این مسئله به طور جدی در تمام سطوح دستگاه قضایی دنبال شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: ما که پرچمدار عدالت هستیم و ادعا می‌کنیم که جا پای پیامبران و اولیای الهی گذاشته‌ایم وظیفه داریم تا به پیروی از پیامبران و اولیا، عدالت را همراه با زبان احسان و تکریم مردم برقرار کنیم تا در جامعه اثربخش و قابل لمس باشد.

صادقی با تاکید بر اینکه گام نخست برای اعتلا بخشیدن به چهره دستگاه قضایی، شروع اصلاح از خود ماست، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا ابتدا، عمل و رفتار ما با ارباب رجوع بهبود یابد و سپس دیگران را دعوت به اصلاح کنیم.

وی اضافه کرد: باید کارهای مختلفی در این زمینه انجام شود، به طور مثال بحث تکریم مردم ابتدا باید از تکریم کارکنان شروع شود. البته در این زمینه برنامه‌هایی در دست اقدام داریم از جمله معرفی چهره‌های ماندگار در دستگاه قضا که شامل قضات، مدیران برتر و پژوهشگران عرصه قضایی خواهد بود و الگوسازی آنها برای دیگران نیز از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی در سال آینده خواهد بود.

معاون فرهنگی قوه‌قضاییه خدمت به مردم را یک تکلیف الهی دانست و تصریح کرد: مردمی که حق دارند تا عدالت درباره آنها جاری شود را ارباب و خود را خادم مردم می‌دانیم و این مسئله را در قالب طرح تکریم ارباب رجوع در سال آینده با جدیت بیشتری ادامه خواهیم داد.

صادقی در پایان از رابطین فرهنگی خواست تا در خصوص وظایف و اهداف خود اهتمام و تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز