خبرگزاری کار ایران

به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

تسهیلات صندوق توسعه ملی به ساماندهی بافت‌های فرسوده اختصاص یافت / تعیین شروط برداشت از صندوق

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۰۳۲

نمایندگان مجلس ضمن تعیین شروط نحوه برداشت دولت از صندوق توسعه ملی، با اختصاص تسهیلات این صندوق برای ساماندهی بافت‌های فرسوده موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی ایرادهای شورای نگهبان در لایحه بودجه سال آینده کل کشور اختصاص داشت، به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان، تبصره ۴ لایحه بودجه سال ۹۷ را اصلاح کردند.

بر اساس این اصلاحیه که با ۱۳۸ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید، در بند (ب) و (ج) و بند (هـ) تبصره (۴) عبارت «از جمله منابعی که با تصویب هیات امنای صندوق توسعه ملی در چارچوب اساسنامه خود با آن بانک قرارداد عاملیت منعقد و یا در آن بانک سپرده‌گذاری نموده» حذف شد.

همچنین بند (د) تبصره (۴) حذف شد.

از سوی دیگر در بند (و) عبارت «کمک به ساماندهی بافت‌های فرسوده» بعد از عبارت «زلزله زده و سیل زده» اضافه شد، بر این اساس تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی برای کمک به ساماندهی بافت‌های فرسوده اختصاص یافت.

نمایندگان همچنین یک بند به شرح زیر به عنوان بند الحاقی (۳) تبصره ۴ الحاق کردند که در آن آمده است: تسهیلات بندهای (و) و (ز) این تبصره با شرایط زیر اختصاص می‌یابد:

۱- تسهیلات مذکور در بودجه‌های سنواتی ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳ منظور و به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود.

۲- برنامه عملیاتی و اجرایی وجوه «با رویکرد بودجه‌ریزی عملیاتی» با تاکید بر تعیین اهداف و تعهدات دولت برای هر یک از موارد تعیین شده و به تایید سازمان برنامه و بودجه برسد.

۳- گزارش عملکرد ۶ ماهه این مجوز توسط سازمان برنامه و بودجه و هیات نظارت صندوق توسعه ملی به‌صورت مستقل تهیه و ارسال شود.

۴- تعیین هرگونه تکلیف خارج از این مجوز در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ و مقررات برای استفاده و تخصیص منابع صندوق توسعه ملی ممنوع است.

۵- گزارش نظارتی تبصره ۴ قانون بودجه سال ۹۶ توسط سازمان برنامه و بودجه و هیئت نظارت صندوق توسعه ملی به طور مستقل تهیه و ارسال گردد.

۶- اصلاحات ساختاری، نهادی و اجرایی به منظور افزایش درآمدها، کاهش هزینه‌ها در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون برنامه ششم (به‌ویژه رعایت قواعد مالی مندرج در ماده  ۷ و جدول شماره  ۴ و جهت تامین منابع اجرای طرح‌های مشمول این مجوز در سال‌های آتی از محل منابع بودجه عمومی بدون استفاده از منابع صندوق توسعه ملی) ضروری است.

نمایندگان مجلس مقرر کردند در بند الحاقی (۲) عبارت «مجوز از مقام معظم رهبری» جایگزین عبارت «موافقت لازم» شود.

در بند و تبصره ۴ ، مجلس برای تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه به دولت اجازه داده که معادل مبلغ ۱۴۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال از ورودی سال ۹۷ صندوق توسعه ملی برداشت کند.

همچنین در بند ز نیز به دولت اجازه داده شده که مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات با نرخ سود متعارف نظام نامه آن صندوق برای تکمیل طرح انتقال آب کشاورزی با لوله به ۴۶ هزار هکتار اراضی دشت سیستان برداشت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز