خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون فوتبال:

روحانی قول داد به زودی درهای استادیوم به روی زنان باز شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۹۱۴

جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا مانند خلف خود سپ بلاتر در حالی از ایران بازگشته که از سوی حسن روحانی به او اطمینان داده شده که به زودی حضور زنان در استادیوم ها تسهیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس فیفا همچنان منتظر اعطای مجوز فدراسیون فوتبال ایران به زنان برای حضور در ورزشگاه هاست و از تحریم ایران به این منظور خودداری می کند.

بر اساس این گزارش جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا مانند خلف خود سپ بلاتر در حالی از ایران بازگشته که از سوی حسن روحانی به او اطمینان داده شده که زودی حضور زنان در استادیوم ها تسهیل خواهد شد. اما هیچ زمان بندی برای تغییر در قانون منع حضور زنان از سوی روحانی به فیفا داده نشده است.

حضور اینفانتینو در ایران به معنای اعتبار دادن به قوانین فعلی ایران بوده است. او در بازی دربی تیم‌های پایتخت ایران شرکت کرد در حالی که تنها مردان اجازه حضور در استادیوم را داشتند.

در این گزارش به صحبت‌های رییس فدراسیون فوتبال اشاره شده که گفته: من از روحانی درخواست کردم که به زنان اجازه ورود به ورزشگاه‌ها داده شود. من نمی‌دانم چند نفر به ایران سفر کرده‌اند و با رییس جمهور این کشور حرف زدند و از او همین درخواست را داشته اند.

بر اساس این گزارش اینفانتینو بیش از اینکه علاقه ای به اولتیماتوم دادن به ایران داشته باشد خواستار برقراری دیالوگ با این کشور بوده است. او گفته من امیدوارم و مطمئنم که زنان به زودی به ورزشگاه‌ها راه پیدا خواهند کرد. خواهیم دید اما امیدوارم این تجربه‌ای که من روز گذشته داشتم به بسیاری زنان در سراسرجهان کمک کند.

اسوشیتدپرس نوشت: اگر فیفا به ایران فشار بیارود می تواند به همین دلیل ایران را از حضور در بازی‌های جهانی محروم کند به جای اینکه آنها برای بازی های جام جهانی روسیه آماده شوند. بر اساس بند منع تبعیض جنسیتی فدراسیون‌های فوتبال کشورها می‌توانند مشمول محرومیت و جریمه شوند.

بر اساس این گزارش رییس فدراسیون جهانی فوتبال گفته من نمیدانم چه چیزی میتواند بیشترین منشا اثر را داشته باشد . با اعتراض و انتقاد و محکومیت و تحریم میتوان اثر بیشتری گذاشت یا تلاش برای قانع کردن رییس جمهور کشور برای اعطای اجازه به نیمی از جمعیت کشور جهت حضور در استادیوم ها. روحانی قول داده که به این مساله رسیدگی کند. او خودش به من قول داد و گفت «در کشورهایی مانند کشور ما بعضا کارها کمی زمان می طلبد»

اسوشیتدپرس در این گزارش نوشت: عربستان سعودی برای اولین بار در ماه ژانویه امسال به زنان اجازه حضور در استادیوم ها را داد. اینفانتینو گفته کشوری به بزرگی ایران کارهای بیشتری میتواند انجام دهد. از شما مردان و زنان استدعا دارم. بیایید زنان را به پیشرفت فوتبال تشویق کنیم. ما باید نگران 50 درصد جمعیت باشیم.

بر اساس این گزارش ایران درخواست‌های قبلی فیفا برای ورود زنان به استادیوم را رد کرده بود. سپ بلاتر رییس قبلی فیفا در سال 2015 با ایران با لحن محکم تری صحبت کرده بود. او گفته بود این وضعیت نباید ادامه پیدا کند. درخواست من از مقامات ایران این است که درهای استادیوم های فوتبال را به روی زنان باز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز