خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب فرزندان ایران:

به جای شیبدار کردن مسیر حضور زنان در ورزشگاه‌ها، زمینه حضور امن خانواده‌ها در این محیط‌ها فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۳۱۸

دبیرکل حزب فرزندان ایران گفت: به جای شیبدار کردن مسیر حضور زنان در ورزشگاه‌ها، اقدامات مناسب در جهت حضور امن آنها در این محیط‌ها فراهم شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،  جمشید ایرانی دبیرکل حزب فرزندان ایران در همایش فصلی خانه احزاب  گفت: شیب‌دار کردن پست برق و مخابرات برای برخورد با دختران انقلاب شاید در نگاه اول حرکتی مضحک در مسیر جلوگیری از یک خواست اجتماعی باشد، ولی با یک  نگاه شیبه‌سازی یا به قول ما مهندس‌ها و سیمولیشن کردن این گونه اعمال به تاریخچه اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و اجتماعی در عمر جمهوری اسلامی نمایانگر آن است که این راه‌حل‌های مسبوق به سابقه شیب دادن کشور به سمت بحران است.

وی افزود: این محرومیت‌ها از قبیل ممنوعیت مالکیت دستگاه پخش ویدئو، جلوگیری از نشر کتب چاپ شده در پیش از انقلاب و هزاران سد ممیزی مختلف در مسیر محصولات فرهنگی همه و همه راهکارهایی بس اشتباه بود. در مقابل این اعمال تولید یک بازار سیاه و قاچاق بود که آنچنان گسترش یافت که حاکمیت خود را گرفتار در مقابل یک پدیده فراگیر افسار گسیخته دید و به ناچار دست از محدودیت‌ها کشید و عده‌ای هم در این وانفسا در حاکمیت از برای خویش ایجاد رانت کردند.

دبیرکل حزب فرزندان ایران گفت: یک نمونه برخورد با پدیده گیرنده‌های ماهواره‌ای بود و هست. باز هم روش‌های قهری، جریمه و زندان و حرکات کماندویی جهت جمع‌آوری گیرنده‌های ماهواره تنها چاره اندیشیده شده توسط عقلای فرهنگی بود. اما گسترش این پدیده باعث شد که حاکمیت یک پدیده فرهنگی را به حال خود رها کند. فیلترینگ اینترنت نیز اشتباهی دیگر است. گویی مسئولان فرهنگی تصمیم ندارند از گذشته خود درس بگیرند و هنوز در بر یک پایه می‌چرخد.

 ایرانی تاکید کرد: آیا بهتر نبود که به جای هجوم به بام خانه‌ها، صدا‌سیمای بدون بازده مورد اصلاحات قرار می‌گرفت تا اقبال کنترل نشده مردم به شبکه‌های فرامرزی کاهش یابد؟ بر کسی پوشیده نیست که ساختار چند میلیارد دلاری صداسیما در مقابل شبکه‌های چند میلیون دلاری خارجی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. انتظار دوری مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای، انتظاری دور از عقل است.

وی تاکید کرد: مسئولان اندکی از خواب بیدار شوند و به جامعه و انتظارات نسل جوان جامعه نظر کنند. بهتر نیست به جای شیبدار کردن مسیر حضور زنان در ورزشگاه‌ها، اقدامات مناسب در جهت حضور امن آنها در این محیط‌ها فراهم شود. آنچه اظهر من الشمس است این است که نه حرکت مخالفت با حجاب به نقطه پایان می‌رسد و نه حاکمیت در حال حاضر برنامه مشخصی در این مسیر دارد. با کمی مقایسه می‌توان وضعیت پوشش را در چندین سال آینده پیش‌بینی کرد و هیچ نهادی هم یارای مقابله با آن را ندارد. ولی داشتن برنامه فرهنگی می‌تواند از به ابتذال این خواسته‌های فرهنگی جلوگیری کند. سیاست‌گذاران فرهنگی کافی است نگاهی به فضاهای مجازی بیندازند تا متوجه شوند فیلترینگ و ممنوعیت تنها باعث تبدیل یک حرکت کنترل‌‌پذیر در سطح جامعه به یک حرکت غیر‌قابل کنترل در مسیر انحراف می‌شود. تجربه نشان داده که برخورد با این مسائل چون تک‌خوانی زنان و نوازندگی زنان تنها پیامدش گسترش موسیقی زیرزمینی مبتذل و پوچ بوده‌ است.

ایرانی در پایان گفت: ارکان سنتی و مذهبی که شاید اینگونه آزادی‌ها را موجب زوال بخش مذهب بدانند بهتر است نگاهی به کارنامه خود بیندازند. آنچه از لحاظ فرهنگی در ابتدای انقلاب در اختیار شما قرار گرفت بسیار معتقدتر و مذهبی‌تر از آن چیزی است که امروز در جامعه دیده می‌شود. حواله همه این مشکلات به تهاجم فرهنگی چونان عذر کودکی است  پس از رد شدن در امتحانات پایان سال بهانه‌های الکی می‌آورد. بهتر است پیش از آنکه دیر شود به جای شیب‌دار کردن پست‌های فکری همه ایران، از آهنگران بخواهید قفل زنگ زده افکارمان را باز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز