خبرگزاری کار ایران

جبارزاده:

هر ۳ ماه یک بار گزارش شورای گفت‌وگوی سیاسی به وزارت کشور ارائه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۲۰۸

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: بناست هر سه ماه یک بار گزارش شورای گفت‌وگو به وزارت کشور ارائه شود. دنبال این هستیم که نقش آفرینی توسط مردم در قالب تشکل‌ها و نهادهای ثبت شده را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،  اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز خانه احزاب در جمع خبرنگاران بر ضرورت نقش آفرینی احزاب و تشکل‌های سیاسی در اداره جامعه تاکید کرد و گفت: منشور گفت‌وگوی سیاسی از این ظرفیت استفاده خواهد کرد.  وزارت کشور معتقد است برای اداره جامعه باید از نظرات احزاب و تشکل‌های سیاسی استفاده کرد. ما عملا در دولت یازدهم این باور را با تشکیل خانه احزاب عملیاتی کردیم و در دولت دوازدهم بنا داریم برای احزاب در اداره جامعه ایجاد نقش کنیم و در مقاطع مختلف نشست‌هایی را با احزاب داشته باشیم.

وی ادامه داد: اخیرا منشوری به استانداران ابلاغ شده که موظف هستند با صاحبان فکر و اندیشه جلساتی داشته باشند و شورای گفت‌وگو را تشکیل دهند. ما تجربه خوبی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در بخش اقتصادی داشتیم که بنا داریم آن را به دایره سیاسی تعمیم دهیم.

جبارزاده گفت: بناست هر سه ماه یک بار گزارش شورای گفت‌وگو به وزارت کشور ارائه شود. دنبال این هستیم که نقش آفرینی توسط مردم در قالب تشکل‌ها و نهادهای ثبت شده را داشته باشیم.

وی در مورد نقش دانشگاهیان دراین منشور گفت: در یکی از بندهای منشور استانداران مکلف شدند از نظرات جامعه دانشجویی استفاده کنند بنا داریم هرچه در دانشگاه به عنوان پتانسیل علمی در امور سیاسی اجتماعی و علمی و اقتصادی وجود دارد را مورد استفاده قرار دهیم؛ لذا ارتباط ما با دانشگاه و مراکز علمی و اساتید و دانشجویان و صاحبان فکر و اندیشه و علاقه‌مندان به مشارکت در جامعه از اهداف ماست.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: این وزارت‌خانه اکثرا از اساتید دانشگاه دارای تخصص در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی استفاده می‌کند و این اساتید را در قالب مشاوران سیاسی زحمت دادیم که در تدوین منشور گفت‌وگوی سیاسی کمک کردند و در واقع زحمت اصلی بر دوش اساتید مومن و متدین بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز