خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری در صحن؛

بیگدلی: بودجه را به بخش خصوصی واگذار کنید/ لاریجانی: قدر و منزلت خود را نازل نکنید!

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۰۸۷

رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقاد نماینده اصلاح‌طلب مردم خدابنده در مجلس نسبت به روند بررسی بودجه و برگزاری جلسات علنی گفت: اگر دلخوری از جایی دارید به همدیگر مربوط نکنید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، احمد بیگدلی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور اختصاص داشت، در تذکری خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بودجه را به بخش خصوصی واگذار کنید؛ چرا که نمایندگان برای تصویب بودجه کاره‌ای نیستند. ما به مفعول بالاجبار تبدیل شده‌ایم.

وی افزود: وقتی پیشنهادات ما را قبول نمی‌کنید و قرار است دخالت نکنیم، پس ما چه کاره هستیم و فقط می‌گویید عبور کنیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم خدابنده در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: می‌خواهیم مشکلات و مسائل و درد و رنج مردم را در بودجه بگنجانیم و بحث منافع شخصی خودمان مطرح نیست.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه نسبت به عدم برگزاری نشست علنی نوبت بعدازظهر روز دوشنبه مجلس انتقاد کرد و گفت: چه اتفاقی افتاد که جلسه بعدازظهر دوشنبه خود به خود تعطیل شده است.

علی لاریجانی در واکنش به تذکر این نماینده اصلاح‌طلب مجلس اعلام کرد: اگر دلخوری از جایی دارید به همدیگر مربوط نکنید، طبق قانون آیین‌نامه مجلس باید ۴ ساعت جلسه در روز برگزار کند که روز دوشنبه چهار ساعت جلسه برگزار شد، کجای این موضوع خلاف آیین‌نامه رخ داده است؟!

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برگزاری جلسه بعدازظهر بحث دیگری است، ولی مورد خلاف آیین‌نامه‌ای رخ نداده است، گفت: در مورد بخش خصوصی نیز کم‌لطفی می‌کنید، بخش خصوصی در کجای این موضوع قرار دارد؟! جنابعالی پیشنهاد دادید و نمایندگان رای دادند و تصویب شد، قدر و منزلت خود را نازل نکنید.

نماینده قم در مجلس خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان به متنی کمیسیون تلفیق به آن رای داده، رای ندهند، باید پیشنهادهای جدید را بگیریم.

لاریجانی در پایان گفت: الحاقی‌ها را نیز بنابر مواردی که هست می‌توانید مطرح کنید. به اندازه کافی در هر بندی الحاقی هست و محذوراتی دارید که خودتان می‌دانید، اکنون لایحه دولت در هر بندی ۴ یا ۵ و در بعضی موارد تا ۸ الحاقی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز