خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

ریشه‌کن شدن داعش از مهمترین تحولات جهان اسلام است

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۸۴۱

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: ریشه‌کن شدن داعش در مناطق حساس جهان اسلام مانند سوریه و عراق، حمایت استکبار جهانی از سیاست تفرقه‌اندازی در کشورهای اسلامی، اعلام ترامپ برای به رسمیت شناخت قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و آگاهی و رشد روزافزون نخبگان جهان اسلام در شناخت دشمن و مبارزه با استکبار جهانی از جمله تحولات مهم در جهان اسلام بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی‌اکبر ولایتی در نشست مشورتی کنگره جهانی محبان اهل‌بیت گفت: با همکاری برادرانه ۸۰۰ نفر از شخصیت‌ها و نخبگان جهان اسلام و به دعوت مجمع جهانی بیداری اسلامی، اجلاس محبان اهل‌بیت و مسئله تکفیری‌ها در آذر ماه گذشته در کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و این اجلاس با هدف بسترسازی احیای تمدن نوین اسلامی، با تکیه بر تعمیق شناخت و بصیرت نسبت به مبانی فکری و معرفتی اهل بیت (ع) و ایجاد وحدت و انسجام اسلامی در مقابله با موانع و مشکلات پیش روی جهان اسلام و واکاوی و برجسته‌سازی نقاط مشترک فکری و عقیدتی محبان اهل بیت برای تقابل با اندیشه‌های انحرافی، افراطی و تکفیری برگزار شد.

وی با اشاره به کمیسیون‌های پنج‌گانه تخصصی این اجلاس اظهار داشت: کمیسیون مفهوم‌شناسی و مبانی فکری اهل بیت و تاثیر آرای اندیشمندان و علما در شکل‌گیری امت واحده، کمیسیون تاریخ، فرهنگ، تمدن اسلامی و پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی، کمیسیون اتحاد و انسجام محبان اهل‌بیت برای تشکیل امت واحده اسلامی، کمیسیون بررسی چالش‌ها و تهدیدات پیش‌روی جهان اسلام، کمیسیون راهبردها و راهکارهای وحدت و انسجام محبان اهل بیت در تقابل با دشمنان امت اسلام تشکیل شده است.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: شرکت‌کنندگان در اجلاس سال گذشته توافق کردند که موضوع فعالیت‌های اجلاس را با اولویت و سرعت پیگیری کنند و در این راستا در این جلسه گرد هم آمدیم تا نسبت به تحقق مصوبات و توافقات اجلاس قبل با نخبگان مسلمان مشورت کرده و راهکارهای عملی برای استمرار این کنگره پیشنهاد کنیم.

ولایتی با اشاره به تحولات عمیق و گسترده در جهان اسلام طی دو ماه گذشته تصریح کرد: ریشه‌کن شدن داعش در مناطق حساس جهان اسلام مانند سوریه و عراق، حمایت استکبار جهانی از سیاست تفرقه‌اندازی در کشورهای اسلامی، اعلام ترامپ برای به رسمیت شناخت قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و آگاهی و رشد روزافزون نخبگان جهان اسلام در شناخت دشمن و مبارزه با استکبار جهانی از جمله این تحولات بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود ساماندهی فعالیت‌های کنگره محبان اهل بیت از اهمیت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف تعیین شورای مرکزی برای کنگره جهانی محبان اهل بیت از اهمیت و اولویت ویژه‌ای برخوردار است و این امر تنها با مشورت نخبگان و علاقه‌مندان به اهل بیت در سراسر جهان امکانپذیر خواهد بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: توفیق دعوت از برخی نخبگان برای ما میسر نشده تا برای مشارکت در کمیته‌های هفت گانه به شدت مورد تاکید است و تعیین محل و موضوع محوری برگزاری اجلاس آینده از دیگر مسائل مورد مشورت با حاضران است.

ولایتی موضوع ارتباط مستمر میان میهمان کنگره و اعضای شورای مرکزی را مورد نظر این نشست دانست و ابراز داشت: در نظر داریم با ایجاد یک ساختار مناسب ارتباطی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات محبان اهل بیت را در جهان اسلام و درطول سال به طور مستمر برقرار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز