خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه قطر:

رابطه دوحه و تهران چندان دوستانه نیست

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۵۵۵

وزیر خارجه قطر در خصوص رابطه دوحه و تهران بعد از محاصره این کشور توسط چهار کشور عربی از جمله عربستان، امارات، بحرین و مصر و اینکه قطر در پی این محاصره به ایران نزدیک شده است گفت: ما خیلی هم با ایران روابط دوستانه نداریم و فقط بر اساس حسن همسایگی، رفتار می‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با فرید زکریا در خصوص رابطه قطر و ایران بعد از محاصره دوحه توسط چهار کشور عربی  شامل عربستان، امارات، بحرین و مصر و اینکه قطر در پی این محاصره به ایران نزدیک شده است گفت: ما خیلی هم با ایران روابط دوستانه نداریم. ما فقط بر اساس حسن همجواری رفتار می‌کنیم.

وی مدعی شد: ما با ایران مرزهای مشترک داریم همان طور که مرز مشترک با عربستان داریم. ما با ایران اختلافاتی  در زمینه سیاست‌های این کشور داریم و در عین حال با هم زمینه‌های مشترکی از جمله میادین گازی مشترک داریم. بزرگ‌ترین میدان گازی جهان بین ما و ایران مشترک است. اما این اختلافات بین ما در منطقه در میدان جنگ حل نمی‌شود، بلکه با گفت‌و‌گو رفع خواهد شد.

عبد الرحمن آل ثانی در خصوص اینکه کشورهای محاصره کننده قطر این کشور را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند و اینکه آیا قادر هستند در این سفر ترامپ را در این زمینه قانع کنند یا خیر؟ گفت: آمریکا به خوبی می‌داند و با قطر نیز در مبارزه با تروریسم همکاری دارد.

وی افزود: روز گذشته یک مذاکره استراتژیک داشتیم که در آن به خوبی تاکید می‌کرد که قطر یکی از شرکای بسیار مهم در مقابله با تروریسم است و آمریکا نقش ما را می‌شناسد. هیچ استدلالی پشت متهم کردن ما به همکاری ما با تروریسم وجود ندارد. آنها هیچ وقت هیچ سندی دال بر همکاری قطر با تروریسم ارائه نکردند و برعکس، قطر در خط مقدم مبارزه با تروریسم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز