خبرگزاری کار ایران

فاضل میبدی در گفت‌و‎‌گو با ایلنا:

مسئولان باید برای گفت‌وگوی ملی عزم جدی داشته باشند/ تک صدایی برای جامعه خطرناک است

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۶۰۲

یک مدرس حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مسئولان باید برای گفت‌وگوی ملی عزم جدی داشته باشند، اظهار کرد:ما برای اینکه مشکلات را از بین برداریم باید حس اعتماد را به وجود بیاوریم.

محمد تقی فاضل میبدی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا ، درباره این که حدود ۴۰ سال از انقلاب می گذرد آیا در طی این سالها وعده‌ها و شعارهایی که اوایل انقلاب مطرح می‌شد، محقق شده است؟ گفت: انقلابی در دنیا وجود ندارد که به تمام وعده‌هایی که به مردم خود داده، دست یافته باشد. طبیعتا در دوران انقلاب احساسات بر عقلانیت حاکم و هدف مردم این بود که رژیم پیشین را عوض کنند و رژیم جدیدی جایگزین آن کنند.

وی ادامه داد: در این بین شعارها و حرف‌هایی که زده و گفته می‌شود منطبق بر واقعیت نیست. در انقلاب احساسات از عقلانیت به دور است و امروز برای همین است که در دنیا انقلاب کردن را رد می‌کنند و معتقد هستند با اصلاحات می‌شود مشکلات را برطرف کرد.

این عضو مجمع محقیقن و مدرسین حوزه علمیه قم با این‌که طبیعتا انقلاب ما هم به آن وعده هایی که در صدر آن  صاحبانش وعده داده‌اند، فاصله دارد، گفت: در آن زمان ما با واقعیت دنیا آشنا نبودیم. ما از حقوق بشر، صدور انقلاب،عدالت اجتماعی آزادی های مدنی و سیاسی صحبت کردیم اما در عمل راهکارهای علمی برای آن که آنها را عملیاتی کنیم، نداشتیم.

میبدی تاکید کرد: در کنار خدماتی که بعد از انقلاب اسلامی انجام دادیم و بسیاری از مشکلات را رفع کردیم اما متاسفانه در بعضی از حوزه‌ها نتوانستیم آن اهدافی را که مدنظر داریم پیاده سازی کنیم و برخی نیز روز به روز حلقه را تنگ‌تر کردند. مشاهده می‌کنیم به خاطر اختلاف سلیقه‌ای که با برخی از افرادی که در پیروزی انقلاب نقش داشتند، آنها را غیر خودی نامیدیم و کنار گذاشتیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: مثلا با آقایان خاتمی، کروبی، هاشمی و مهندس موسوی اختلاف پیدا شد و آنها را از بخش مهم حاکمیت حذف کردند و در کنار آنها افرادی وارد شدند که نه تنها سابقه‌ ای در انقلاب نداشتند بلکه به منابع و منافع خود فکر می کردند.

وی با اشاره به عملکرد رییس دولت های نهم و دهم گفت:‌مثلا زمانی در جریان دولت نهم و دهم افرادی در مسند حکومت قرار گرفتند که در پایان دوره اشان جزء پرونده چیزی باقی نماند. آن زمان دیدیم که سیاست خارجی و مشکلات اقتصادی به وجود آمد. می‌توانم بگویم بخاطر سوء مدیریتی که در کشور وجود داشت این مشکلات به وجود آمد .

این مدرس حوزه علیمه در پاسخ به این سوال که ما چگونه می‌توانیم گفت وگو ملی را از شعار به عمل تبدیل کنیم گفت: عملی شدن این امر بستگی به این دارد که مسوولان در این زمینه چقدر جدی هستند. متاسفانه ما یک وحدت ملی به معنای واقعی نداریم. یک بی اعتمادی وجود دارد که باید آن را برطرف کنیم.

وی افزود: صداوسیما در این شرایط به جای تک صدایی باید گفت‌وگو ایجاد کند و با یک عزم جدی  عملکرد ۴۰ سال انقلاب را به نقد بگذارد. تک صدایی برای جامعه خطرناک است. یکی از اشکالاتی که من به صداوسیما می‌گیرم این است که تنها در یک جهت حرکت می‌کند.

میبدی خاطرنشان کرد: تک صدایی مختص به صداوسیما نیست. امروز می بینیم که حتی برخی تریبون‌های رسمی هم یک سویه عمل می کنند و فقط در دست یک جناح قرار دارند. با این اعمال وحدت ملی درست نمی‌شود. ما برای اینکه مشکلات را از بین برداریم باید حس اعتماد را به وجود بیاوریم. با توجه به مشکلات فراوانی که در منطقه وجود دارد، ما به یک وحدت ملی به معنای واقعی کلمه نیازمندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز