خبرگزاری کار ایران

ارجاع تعیین عوارض بر هر نخ سیگار داخلی و خارجی به کمیسیون تلفیق

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۳۷۸

نمایندگان مجلس تعیین تکلیف عوارض هر نرخ سیگار داخلی و وارداتی در سال ۹۷ را به کمیسیون ارجاع دادند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ ، بند الحاقی ۷ تبصره ۶ این لایحه را با ۱۶۴ رأی موافق، ۴۹ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن علنی به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

در جریان بررسی این بند سکینه الماسی به عنوان مخالف تاکید کرد که این بند در نهایت باعث نابودی تولیدکننده داخلی سیگار می شود.

وی همچنین اعتقاد دارد که بند مذکور با ماده ۷۳ برنامه ششم توسعه مغایرت قانونی دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید داشت: با تصویب بند الحاقی ۷ تبصره ۶، بازار سیگار داخلی به کمپانی های خارجی و قاچاقچیان واگذار می شود، توقف تولید داخلی رخ می دهد و در سال ۹۷ در حدود ۵۰ هزار شغل از بین خواهد رفت.

همچنین علیرضا سلیمی در موافقت با این بند الحاقی اظهار داشت: روزانه ۲۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران مصرف دخانیات می شود و همچنین سالانه ۵۵ هزار نفر به دلیل مصرف دخانیات فوت می کنند، بنابراین با افزایش تعرفه می توان میزان مصرف دخانیات و سیگار را در کشور کاهش داد.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت تاکید کرد که بند الحاقی مذکور مغایرتی با ماده ۷۳ قانون برنامه ششم توسعه ندارد.

در نهایت نمایندگان مجلس با ۱۰۰ رأی موافق، ۱۰۹ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع با این بند الحاقی موافقت نکردند و بعد از ۲۵ دقیقه مذاکره، موضوع افزایش عوارض هر نرخ سیگار داخلی و وارداتی را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع دادند.

در بند الحاقی ۷ تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۷ آمده است؛ از ابتدای سال ۱۳۹۷ به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل (انواع سیگار تولید داخلی، تولید مشترک و تولید داخل با نشان بین المللی) مبلغ سیصد و پنجاه (۳۵۰) ریال و هر نخ سیگار وارداتی مبلغ پانصد (۵۰۰) ریال به عنوان عوارض اضافه می گردد. وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است مبالغ مزبور را از تولیدکنندگان و واردکنندگان حسب مورد اخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف ۱۱۰۵۱۶ این قانون واریز نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز