خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان مجلس؛

موضوع مالیات بر حقوق کارکنان سازمان تأمین اجتماعی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۳۲۶

نمایندگان مجلس تعیین تکلیف مالیات بر درآمد حقوق کارکنان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۷ را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۷ با بند ی تبصره ۶ این لایحه با ۱۷۸ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند ی تبصره ۶ این لایحه آمده است: سازمان امور مالیاتی کشور موظف است، در صورتی‌که سازمان تأمین اجتماعی در سالهای ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ با تأیید سازمان امور اداری و استخدامی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری بوده، مالیات بر درآمد حقوق کارکنان سازمان مزبور را با نرخ ده درصد(۱۰%) محاسبه و دریافت نماید در غیر این صورت مطابق سایر قوانین و مقررات ذی‌ربط در سالهای مذکور اقدام کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس در جریان رسیدگی به این بند تاکید داشت که قانون نمی‌تواند مشروط باشد به همین جهت این بند را با رأی نمایندگان برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع داد.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بند ط تبصره ۶ تاکید کرد: این بند در قانون برنامه ششم توسعه آمده است و تنها باید موضوع آن را در ردیف های بودجه در نظر گرفت به همین جهت این بند از گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه حذف شد.

براین اساس در بند ط تبصره ۶ تاکید شده بود: دولت مکلف است بیست و هفت صدم درصد(۲۷/۰%) از نه درصد(۹%) مالیات بر ارزش افزوده را پس از واریز به حساب درآمد عمومی موضوع ردیفهای ۱۱۰۵۱۲، ۱۱۰۵۱۳ و ۱۱۰۵۱۴ جدول شماره(۵) این قانون در موضوعات ماده (۹۴) قانون برنامه ششم توسعه از محل ردیفها و جداول مربوطه به‌شرح توضیح ذیل آنها مطابق ردیف، هزینه نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز