خبرگزاری کار ایران

سردار علایی:

ساختارهایی که باعث انسداد سیاست ما شده، باید اصلاح شود/ اصلاح ساختارها مقدم بر افراد است

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۱۶۳

سردار علایی تاکید کرد: باید ساختارهایی که باعث شده حوزه اقتصادی ما به قهقرا برود و سیاست ما انسداد پیدا کند، اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار حسین علایی در نشست انقلاب محرومین عنوان کرد: در دهه فجر نباید در گذشته بمانیم ما علاقمند هستیم در گذشته بمانیم، وقتی هم از علم صحبت می‌کنیم می‌گوییم در گذشته فلان بوده‌ایم. معتقدم انقلاب اسلامی هم تمام شده نیست، باید ببینیم مردم دنبال چه بودند و چرا انقلاب کردند، گاهی اوقات پیش می‌آید کسانی که در مصدر امور قرار می‌گیرند ناخواسته ضدانقلاب می‌شوند.

وی افزود: من از اول با شاه مخالف بودم زیرا مشاهده می‌کردم امام را به دلیل مخالفت با بعضی چیزها از کشور بیرون کرده است. امام را تبعید کردند و اجازه هم نمی‌دادند اسم ایشان در روزنامه‌ها بیاید یا عکسشان منتشر شود، در حال حاضر هم خودمان این کارها را می‌کنیم. در آن زمان شاه برای این که نشان دهد با مردم است، به مشهد رفت و یا عک‌ های خود را منتشر کرد.

سردار علایی افزود: در دوران شاه سه مسئله مطرح بود؛ چرا شاه باید مادم‌العمر در کشور باشد، چرا فرزندانش جانشین او باشند ، حالا اگر سلطنت نباشد چه نظامی باشد. این مسائل در دانشگاه‌ها مطرح بود نظام خوب نظامی بود که از طبقه کارگر باشد و نظامی مانند شاه که طرفدار امپریالیسم باشد، خوب نیست. امام به این مسائل پاسخ دادند. ایشان بر اساس قانون اساسی همان زمان می‌گفتند سلطنت شاه غیرقانونی است.

وی ادامه داد: امام گفتند فرض کنید پدران ما شما را انتخاب کردند ما که انتخاب نکردیم، امام ملت را ملت حاضر می‌دانند. نکته مهم رفتار نظام شاه بود، در چندین حوزه رفتار آن نظام زیر سوال بود؛ نخست رفتار با مخالفین که بسیار مهم است. مسئله بعدی این بود که اگر این نظام نباشد چه نظامی مناسب است ، آن زمان به این نتیجه رسیدند نظام برآمده از رأی مردم و همسو با رای مردم باشد. به همین خاطر نظام جمهوری اسلامی پایدار و ماندگار است اما باید به روز شود.

سردار علایی در پاسخ به این سوال که چه کاری باید انجام دهیم که انقلاب ما صدمه نبیند، گفت: راه حل همه موضوعات ساختارسازی نیست، همان طور که در انقلاب ساختارها را به هم می‌ریزیم باید برای ماندن هم ساختارهای سیاسی، اقتصادی و دینی هم به روز کنیم. هر جا استبداد ظهور می‌کند ساختار ما ایراد دارد.

وی با بیان اینکه اشکال اساسی در حوزه سیاست و اقتصاد مسئله ساختارها و انسدادی که ایجاد می‌کند، است، گفت: ما باید ساختاری ایجاد کنیم که مردم در اداره کشور مشارکت داشته باشند. اصلاح ساختارها مقدم بر افراد است.

سردار علایی تاکید کرد: دانشگاهیان می‌دانند در حوزه سیاست بحثی داریم به نام حکمرانی خوب و بحثی هم داریم که امکان حکم‌رانی خوب است. ما باید در حوزه ساختارها خوب کار کنیم و ساختارهایی که باعث شده حوزه اقتصادی ما به قهقرا برود و سیاست ما انسداد پیدا کند، اصلاح شود. در حوزه ساختاری بعضی از جایگاه‌ها عوض شده است، برف آمد دادستانی و سازمان بازرسی وارد میدان شدند آیا این معنی دارد؟ این‌ها ساختار را عوض می‌کند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا ملت ایران همان ملت ۴۰ سال گذشته است، گفت: ما باید از انقلاب بهره ببریم برای آینده، ما آرمانمان همین است که ایران جلو برود و همه باید بسیج شویم برای آینده بهتر. نباید در گذشته بمانیم. نسل امروز باید سرنوشت‌شان را خودشان بسازند، حال چگونه؟ تکیه بر نقاط مثبت و رفع نقطه ضعف‌ها.

سردار علایی با تاکید بر اینکه انقلاب برای این بود که ساختارهای امنیتی را از میان بردارد و اقتصاد وابسته را از بین ببرد، گفت: انقلاب ما بهترین انقلابی بود که می‌توانست در جهان شکل بگیرد، اما ما نباید به همین متکی شویم. در حال حاضر نیاز است به جلو حرکت کنیم. مهم‌ترین مسئله ما پیشرفت اقتصادی است و باید فضای کسب و کار را ایجاد کنیم.

وی افزود: ما در انقلاب اسلامی می‌دانستیم چه می‌خواهیم و چه قرار است اتفاق بیفتد، می‌دانستیم جمهوری اسلامی چیست و چه نظامی خواهد بود و این مردم هستند که انتخاب می‌کنند. جمهوری اسلامی نظامی خواهد بود فقر از بین برود، مردم در صحنه باشند.

سردار علایی خاطرنشان کرد: می‌گویند شاه کم آدم کشت اتفاقا شاه هرچه در توان داشت آدم کشت، اینکه فساد و فقر داریم به انقلاب چه ربطی دارد؟ انقلاب بهترین اقدام را انجام داد. ما نمی‌توانیم اشکالات را برطرف کنیم و این ربطی به انقلاب ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه امروز شبکه‌های اجتماعی مطالب تقطیع شده را از زمان شاه نشان می‌دهند درست نیست. انقلاب یک کار اساسی و درست است.

سردار علایی گفت: زمانی مشاهده کردم پرونده‌های سپاه از نیروهای انتظامی بیشتر است تشکیل جلسه دادم و گفتم چرا این وضعیت است، مشاهده کردم و دیدم این افراد انقدرخوب هستند که کوچکترین مسئله را هم به قوه قضائیه سپردند آن هم مسائلی که در مراحل اداری قابل حل بود.

وی افزود:‌ اینکه امروز همه را می‌گیرم و زندانی می‌کنیم اشکال دارد باید مراحل را مورد بررسی قرار دهیم. ما باید امید تزریق کنیم، ما نیاز داریم امید در جامعه وجود داشته باشد. ساختار تجدید باید در دل همه سیستم‌ها باشد و هر روز سرنوشت خودمان را تغییر دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز