خبرگزاری کار ایران

بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا:

حداقل دستاورد ایران از پیوستن به کنوانسیون پالرمو بی‌اثر کردن بهانه‌های واهی آمریکاست/ نیازی به نگرانی درمورد ارتباط با حزب‌الله نیست

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۶۷۷

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که به‌دلیل فشار آمریکایی‌ها سیستم بانک‌های بزرگ دنیا برای ارتباط با ایران فعال نشده‌اند، حداقل دستاورد ایران از پیوستن به کنوانسیون پالرمو را بی‌اثر کردن بهانه‌های واهی آمریکا دانست و گفت که ایران با تحفظ به این کنوانسیون پیوسته است.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر اهمیت تصویب لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی در مجلس اعلام کرد: آن‌چه مسلم است نظام مالی مشخصی بر دنیا حاکم است و ما پیش از این قانونی برای مقابله با پولشویی به تصویب رسانده بودیم و این مصوبه جدید نیز گامی در دیگر در این راستا و همچون حلقه‌های یک زنجیره برای فعالیت‌های اقتصادی بین‌المللی است.

حداقل دستاورد ایران از پیوستن به کنوانسیون پالرمو بی‌اثر کردن بهانه‌های واهی آمریکاست

وی افزود: حداقل دستاورد جمهوری اسلامی از پیوستن به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی یا همان کنوانسیون پالرمو این است که بهانه‌های واهی را از کشورهایی همچون آمریکا که قصد دارند در برقراری ارتباط ایران با بانک‌های بزرگ دنیا خلل ایجاد کند، می‌گیرد.

نماینده اصولگرای بروجرد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی در ساختار اقتصادی ما، همین اختلال‌هایی است که بعضاً از سوی کشورهایی مثل آمریکا در ارتباط مالی و بانکی بین‌المللی ما ایجاد می‌شود.

به‌دلیل فشار آمریکایی‌ها سیستم بانک‌های بزرگ دنیا برای ارتباط با ایران فعال نشد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم همچنین ادامه داد: پس از امضای توافق هسته‌ای و تصویب این توافق‌نامه به دلیل همین فشارهایی که از جانب آمریکایی‌ها اعمال می‌شود، سیستم بانک‌های بزرگ دنیا برای ارتباط با ما فعال نشد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر لزوم پایبندی بر منافع ملی یادآور شد: لازم است ضمن حفظ منافع و دیدگاه‌های خودمان در امور بین‌المللی، تلاش کنیم هوشمندانه امور را مدیریت کنیم.

ایران با تحفظ به «پالرمو» پیوست

او در پاسخ به سوالی درمورد انتقادات برخی نمایندگان با پیوستن به این کنوانسیون و مقایسه آن با FATF و برجام، و خیانت‌آمیز بودن این مصوبه گفت: مسئله این است که معمولاً در این توافق‌ها و کنوانسیون‌ها، مسائلی که مدنظر برخی کشورهای عضو نیست، تحت عنوان تحفظ یا Reservation قید می‌شود و دولت‌ها با این حق‌شرط که فلان بخش از توافق را اجرا نکرده یا به فلان بخش آن پایبند نخواهد بود، به آن توافق‌نامه یا کنوانسیون می‌پیوندند.

نیازی به نگرانی درمورد رابطه ایران و حزب‌الله نیست

بروجردی همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر درمورد نگرانی بعضی مخالفان نسبت به ناممکن بودن ادامه ارتباط ایران با گروه‌هایی همچون حزب‌الله لبنان پس از پیوستن به کنوانسیون پالرمو گفت: فکر نمی‌کنم نیازی به این نگرانی‌ها باشد؛ چرا که بنابر مصوبه مجلس، با رعایت حق‌شرط به کنوانسیون پالرمو پیوستیم و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز