خبرگزاری کار ایران

باهنر:

عامل اصلی ناآرامی‌های اخیر تریبون‌های رسمی بود

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۰۹۸

باهنر با اشاره به نا آرامی‌های دی ماه اظهار داشت: عامل اصلی اغتشاشات تریبون‌های رسمی بود.مثلا رسانه ملی از دولت انتقاد می‌کرد و نمایندگان از تریبون مجلس گله و اعتراض می کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا باهنر در  نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسی که عصر امروز برگزار شد، با اشاره به عملکرد 39 ساله انقلاب در شاخص‌های کلی گفت: سال آینده که چهلمین سال انقلاب است، باید مسئولان برنامه ویژه داشته باشند تا نقاط قوت و ضعف را احصاء کنیم و بدون هیچ رودربایستی با مردم صحبت کنیم.

وی با اشاره به بحث بودجه اظهار داشت: باید و نبایدهای بوجه به تصویب رسیده و به دولت ابلاغ می‌شود. تولید و اشتغال از گمشده‌های کارگزاران نظام است و باید در راس امور قرار گیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه بعد از نهضت امام، نظام طاعغوت جمع شد، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌هایی که حضرت امام از اول داشتند، این بود که اصرار داشتند حاکمیت و سالار بودن را تحویل مردم دهند. چند روز بعد از پیروزی انقلاب امام گفتند نوع نظام را می‌خواهیم از مردم سوال کنیم و بسیاری از نزدیکان و دست‌اندرکاران مخالف بودند و استدلالشان این بود با تکیه بر انقلاب و مردمی که خون و شعار دادند، رسما اعلام کردند که نظام طاغوت را نمی‌خواهند.

باهنر ادامه داد: در سوال از مردم، 98 درصد به نام جممهوری اسلامی بله گفتند و پس از آن امام قانون اساسی را به رای مردم گذاشت و تا امروز یک نظام مردم‌سالار دینی حاکم شد.

وی با بیان اینکه از اول هم گفتیم انقلاب اسلامی، انقلاب ایدئولوژیک و انقلاب اقتصادی نبود بلکه انقلاب فرهنگی بود، خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی خواسته یا ناخواسته باعث شد نظام دفاعی را سامان دهیم و به دنبال تقویت‌بخشی بودیم و عرصه دفاعی امنیتی کشور متحول شد و اکنون ایران از لحاظ قدرت و نفوذ امنیتی در منطقه تقویت شد. 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه مقدار زیادی را مدیون ژرف‌‌اندیشی مقام معظم رهبری هستیم، ابراز داشت: در شاخص‌های کلی رشد ضریب جینی، رفاه و توسعه انسانی است که در زمینه توسعه انسانی پیشرفت فوق‌العاده بوده است و در برخی جاها آنقدر سرمایه‌‌گذاری کردیم که از آن طرف بوم افتادیم و فارغ‌التحصیلان زیادی داریم. 

باهنر افزود: آنجایی که از لحاظ کیفی متمرکز شدیم، حرف زیادی برای گفتن داریم. به طور مثال، در بحث هسته‌ای به غنی‌سازی اورانیوم رسیدیم تا جایی که در مذاکرات طرف مقابل مدعی بود نقطه گریز ما برای رسیدن به بمب هسته‌‌ای دو ماه است. البته این را آنها می‌گفتند و ما چنین ادعایی نداریم.

وی با بیان اینکه در نانو از پنج کشوری که در این زمینه دست‌اندرکار است، ایران است، عنوان کرد: در بحث پزشکی هم حرف قابل توجهی در دنیا می‌زنیم و امروز که کسی که برای درمان به خارج می‌رود یا خیلی پولدار است یا حساس. البته شاید خارج از کشور از لحاظ تجهیزات مجهزتر باشند اما از نطر نیروی ماهر مشکلی نداریم.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به ضعف‌های موجود یادآور شد: با تمام پیشرفت‌ها، مشکلاتی هم وجود دارد. هنوز مشکل خودرو و آلودگی هوا را نتوانستیم حل کنیم. در برخی شاخص‌ها مشکل داریم و نظام مردم سالار دموکراتیک نیازمند احزاب قدرتمند است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: در این سال‌ها هیچ تلنگری به نظام اداری ما نخورده است و نظام تکنوکرات و بروکرات ما خیلی گران اداره می‌شود.

باهنر اظهار کرد: امروز بیش از  جمعیت در کشور مان سیم کارت  تلفن همراه داریم و سرانه مصرف ما در این زمینه از اروپا بیشتر است. بودجه دولت به عدم تعادل رسیده و بانکها وضعیت خوبی ندارند و برخی ترازهایشان صوری است و منابع متراکم مالی ما تبدیل به پول شده و با مشکل مواجه است .

وی با تاکید براینکه پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم خوب نیست، ادامه داد: گاهی رییس‌جمهور به جمع مردم می‌رود و حرفی می‌زند و مطالبات را بالا می‌برد. امروز بالای 90 درصد مشکل صندوق های  مالی حل شده اما برخی مشکلات همچنان باقی مانده است .

باهنر با اشاره به نا آرامی‌های دی ماه اظهار داشت: عامل اصلی اغتشاشات تریبون‌های رسمی بود.مثلا رسانه ملی از دولت انتقاد می‌کرد و نمایندگان از تریبون  مجلس گله و اعتراض می کردند.

وی درباره رشد اقتصادی گفت: در چهل سال گذشته میانگین رشد اقتصادی 3/2 درصد بوده است اما متاسفانه رشد سرانه تقریبا صفر بوده است و امروز 8 میلیون بشکه نفت و معادل آن گاز تولید می‌کنیم که 3 میلیون آن را صادر میکنیم و 5 میلیون بشکه را مصرف می کنیم و در شدت مصرف انرژی رتبه تک رقمی داریم که با مدیریت  می توانیم به 3/5 بشکه برسیم ..

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز