خبرگزاری کار ایران

شمخانی:

صحبت کردن در مورد بازبینی برجام، بیانی وقیحانه و ناشی از توهم رییس جمهور آمریکاست

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۶۷۳

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تحت هیچ شرایطی وجود ندارد، گفت: در چارچوب اجماع کامل مجموعه مسئولان جمهوری اسلامی ایران ما هیچگونه مذاکره‌ای در موضوع موشکی و توان دفاعی خود با هیچ کشوری نخواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی العالم گفت: اقدامات اخیر امریکا برای به چالش کشاندن برجام رفتاری غیر قانونی بوده و امکان مذاکره مجدد در مورد این سند کامل و غیر قابل تجزیه، تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی توافق برجام را حداقل مطالبات جمهوری اسلامی برای دستیابی به توافق با ۱+۵ عنوان کرد و با اشاره به کارشکنی آمریکا در اجرای تعهدات برجامی اظهار داشت: در حالی که علی رغم پایبندی کامل ایران به تعهدات خود، هنوز بخشی از گشایش‌های اقتصادی که می‌بایست در چارچوب تعهدات آمریکا و حتی اروپا محقق می‌شد، انجام نشده است صحبت کردن در مورد بازبینی برجام،  بیانی وقیحانه و ناشی از توهم رییس جمهور آمریکاست.

دریابان شمخانی افزود: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران کاملا بومی و بر گرفته از تجربه ۸ سال دفاع مقدس و مظلومیت مردم ایران در تامین نیازمندی‌های اولیه برای دفاع در برابر تجاوز بوده و مسیر تکامل خود را در چارچوب بازدارندگی در برابر تهدیدات با قدرت ادامه خواهد داد.

وی یادآور شد: در چارچوب اجماع کامل مجموعه مسئولان جمهوری اسلامی ایران ما هیچگونه مذاکره‌ای در موضوع موشکی و توان دفاعی خود با هیچ کشوری نخواهیم داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی درخصوص سیاست‌های منطقه‌ای کشورمان و راهبردهای آتی ایران تصریح کرد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در منطقه هیچ‌گونه مغایرتی با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد نداشته و تلاش‌های آمریکا برای تصویرسازی غلط از رفتارهای ثبات آفرین جمهوری اسلامی ناشی از شکست واشنگتن و همپیمانان آن در استفاده ابزاری از تروریسم برای تحمیل اراده خود به کشورهای مستقل منطقه است.

شمخانی در پایان  با اشاره به تحرکات جدید دستگاه دیپلماسی آمریکا برای همراه سازی کشورهای اروپایی و عربی با سیاستهای ضد ایرانی آمریکا افزود: به نظر می‌رسد پس از گسترش تروریسم تکفیری به کشورهای اروپایی و لمس نزدیک تهدیدات آن از سوی شهروندان این کشورها، عقلانیت کافی برای درک نقش تاثیرگذار ایران در مهار تروریسم و شناخت اهداف مخرب آمریکا در این زمینه ایجاد شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز