خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون آموزش مجلس:

۱۲۰ هزار کلاس فرسوده در کشور داریم/ آموزش و پرورش ۶ هزار میلیارد تومان بدهی یا تعهد برای سال آینده دارد

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۴۸۴

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمک به ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی نیز فقط ۱۳ درصد بودجه خود را دریافت کرده و همین امر سبب شده تا بعضی از دانش آموزان نتوانند به مدرسه بروند.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به ارائه گزارش کمیسیون‌ها درباره اجرای قانون بودجه ۹۶ اختصاص داشت، گفت: بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۶، ۳۳ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان بوده که ۷۵ درصد بودجه هزینه‌ای آن تحقق یافته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش بودجه عمرانی تاکنون برای نوسازی مدارس حتی یک ریال نیز پرداخت نشده این در حالی است که ۱۲۰ هزار کلاس فرسوده در کشور داریم، بیان کرد: در زمینه کمک به سرانه دانش‌آموزی نیز فقط ۱۱ درصد پرداخت شده است به همین دلیل است که مدارس مجبور می شوند برخلاف قانون اساسی از والدین دانش آموزان جهت هزینه‌های آب و برق پول دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برای تغذیه رایگان دانش آموزان نیز فقط ۱۱ درصد پرداخت شده، گفت: با این شرایط معلوم نیست در مدارس شبانه روزی که باید به دانش‌آموزان وعده‌های غذایی بدهند، چه غذایی داده می‌شود.

زاهدی با بیان اینکه در حوزه کمک به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و عدالت آموزشی تنها ۱۳ درصد پرداخت شده است، گفت: با این شرایط آسیب‌های بسیار بزرگی در این حوزه به وجود می‌آید.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمک به ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی نیز فقط ۱۳ درصد بودجه خود را دریافت کرده و همین امر سبب شده تا بعضی از دانش آموزان نتوانند به مدرسه بروند. همچنین آموزش و پرورش ۶ هزار میلیارد تومان بدهی یا تعهد برای سال آینده دارد، همچنین مسائلی مانند بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمین باقی مانده است.

وی با بیان اینکه وزارت علوم هزار و ۳۸۸ میلیارد تومان بودجه داشته که ۷۴ درصد آن پرداخت شده که همه آن از خزانه پرداخت شده است، گفت: وزارت علوم نتوانست از بانک‌ها ۴ هزار میلیارد تسهیلاتی که برایش در نظر گرفته شده بود را حتی در حد یک ریال هم دریافت کند و با این شرایط برای سال آینده حقوق اعضای هیأت علمی کاهش می‌یابد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتدار کشور در گرو فناوری است، بیان کرد: در این زمینه پیرامون برخی تصمیمات کمیسیون تلفیق باید تجدیدنظر شود.

زاهدی با بیان اینکه بودجه دانشگاه پیام نور باید ۱۱۰ درصد افزایش یابد، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز باید افزایش بودجه داشته باشد، همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای پولی برای پرداخت بازنشستگان خود ندارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمتر از نیم درصد بودجه پژوهشی کشور تحقق یافته و سال آینده در خوشبیانه‌ترین حالت ۰.۷۴ درصد بودجه پژوهشی کشور پرداخت خواهد شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی در بخش آموزشی و پژوهشی مشکلات فراوانی دارد، همچنین دانشگاه فرهنگیان با وجود اینکه باید ۳۵ هزار نفر را استخدام می‌کرد ولی امسال کمتر از ۲۰ هزار نفر را استخدام کرده که در آینده مشکلاتی را به وجود خواهد آورد./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز