خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب اهواز:

ادامه روند آلودگی به زیرساخت‌های استان خوزستان ضربه خواهد زد/ مقابله با آلودگی هوا در خوزستان نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب است

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۱۲۸

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: وضعیت فعلی آب و هوایی در خوزستان بسیار طاقت رسا است و باید با عزمی ملی و تخصیص بودجه و اعتبارات مناسب نسبت به بهبود شرایط وخیم این استان اقدامات مناسب انجام شود.

به گزارش ایلنا، فرهاد حسینی پویا دادستان عمومی و انقلاب اهواز با اشاره به اینکه «متاسفانه ادامه روند فعلی آب و هوایی در خوزستان و اهواز موجب آسیب دیدن برخی زیرساخت‌ها خواهد شد» اختصاص اعتبارات مناسب به منظور انجام طرح‌های اصولی در جهت کاهش روند آلودگی هوا در این منطقه را بسیار حیاتی خواند و گفت: روند زندگی عادی در بسیاری از مناطق این استان با مشکل مواجه شده است. مدارس و دانشگاه‌ها چند روز به چند روز تعطیل می‌شوند و ادارات هم با تاخیر‌های زیاد فعالیت خود را آغاز می‌کنند. در کنار آن بسیاری از پرواز‌ها لغو شده است و ادامه این روند به زیرساخت‌های استان ضربه خواهد زد.

این مقام قضایی در پاسخ به سوالی درباره انتشار برخی اخبار درباره احتمال حذف اعتبارات مربوط به مقابله با آلودگی هوا در این استان گفت: من هم این خبر‌ها را شنیده‌ام و در فضای مجازی خوانده‌ام اما امیدوارم که صحیح نباشد.

دادستان اهواز تاکید کرد: در حال حاضر برخی از مردم استان به فکر مهاجرت افتاده‌اند و ادامه روند آلودگی را موجب از بین رفتن سلامت و سلب آرامش و آسایش زندگی خود می‌دانند.

حسینی پویا با اشاره به اینکه «انتقال آب از سرچشمه‌های دز و کارون بعضا موجب خشکی نیزار‌ها و تالاب‌های سطح استان و تشدید آلودگی‌ها شده است» افزود: البته منشاء خارجی آلودگی‌ها نیز قطعا موجب بروز و تشدید این پدیده شده است و ضرورت دارد که همزمان در دو جبهه داخلی و خارجی نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی اظهار کرد: تمام مسئولان استان خوزستان پیگیر این معضل جدی هستند و در سطح ملی نیز باید دولت محترم، نمایندگان محترم مجلس و همه مسئولان مرتبط، با عزمی جدی در پی کاهش مشکلات مربوط به پدیده ریزگرد‌ها باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز