خبرگزاری کار ایران

شهاب‌الدین صدر:

توجه به احزاب فقط برای مشارکت سیاسی و انتخابات نباشد

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۴۷۳

شهاب‌الدین صدر تاکید کرد: حاکمیت باید برای احزاب جایگاهی در نظر گیرد و توجه به احزاب فقط برای مشارکت سیاسی و انتخابات نباشد در هر حالتی نیازمند این هستیم که جوانان امروز در ساز و کار امور قرار گیرند و به تدریج در ساختار مدیریتی ورود کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، شهاب‌الدین صدر در دومین کنگره حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی عنوان کرد: آیت‌الله هاشمی یکی از شخصیت‌های موثر انقلاب اسلامی بودند و در مسیر آرمان‌های امام و نظام جمهوری اسلامی و سازندگی قدم گذاشتند. یکی از مسائل دارای اهمیت با توجه به اینکه دارای نظام مردم‌سالاری هستیم تحزب و نقش احزاب در جامعه است.

وی افزود:  درباره اینکه چرا تحزب شکل می‌گیرد باید به فرمایش رهبری اشاره کرد که بیان کردند تحزب برای ترویج و اشاعه تفکر است و در کشور ما انقلاب برای ترویج تفکر دینی و الهی شکل گرفته است.

صدر تاکید کرد: در نظام اسلامی ما حزب جایگاه خود را دارد. اما در دوره‌های گذشته مسئولان احزاب را برنمی‌تابیدند.  تحزب در تفکر دینی ما و تشیع ریشه دارد و از صدر اسلام با سازماندهی منظمی احکام را حفظ کرده‌ایم و اگر شریعتی گفت تشیع یک حزب تمام است، جمله بسیار دقیقی است .

وی خاطرنشان کرد: در اعتقادات و قانون اساسی ما تحزب ریشه دارد و تحزب و آزاد اندیشی در آن مشاهده می‌شود. توجه به حزب و تحزب  را  در اصول قانون اساسی داریم و با توجه به شرایط جامعه و توطئه‌های علیه کشور، حزب یک امر عقلایی است، اما در کشوری مانند کشور ما که به صورت میانگین هر دو سال یک انتخابات داریم، احزاب نقش مهمی دارند. بنابراین وجود حزب کارآمد و فراگیر ضرورت است.

صدر با اشاره به اینکه زمانی که حزب جمهوری اسلامی شکل گرفت شهید بهشتی ما جوانان را رهنمود می‌داد، گفت: بنابراین کادرسازی نیروها حائز اهمیت است. کشور به برنامه‌ریزی نیاز دارد و بهترین جا برای نیروسازی  احزاب کارآمد هستند و حزب فراگیر ضربه‌گیر است و می‌تواند در بحران‌ها نقش ایفا کند.

وی گفت: در هفته‌های اخیر اعتراضات مردم را شاهد بودیم. اگر احزاب کارآمد در جامعه باشد پل ارتباطی بین مردم و حکومت خواهد بود. حزب کارآمد می‌تواند در جامعه جهت‌دهی و هدایت کند. یکی از نیازهای جامعه رقابت سالم است بنابراین حاکمیت باید برای احزاب جایگاهی در نظر گیرد و توجه به احزاب فقط برای مشارکت سیاسی و انتخابات نباشد در هر حالتی نیازمند این هستیم که جوانان امروز در ساز و کار امور قرار گیرند و به تدریج در ساختار مدیریتی ورود کنند.

صدر یادآور شد: اعتراضات مردم در هفته‌های اخیر برحق بود. هر جا مشکلی در نظام است مردم به عرصه می‌آیند. اولویت‌ مسائل کشور حل مشکل مردم است. ما زمانی می‌توانیم جمهوری اسلامی را به تمام دنیا عرضه کنیم که یک نظام پیشرفته و دارای عدالت داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه احساس عدالت بالاتر از وجود عدالت است، گفت: مردم باید احساس رفاه نسبی کنند. اگر بتوانیم چنین جامعه‌ای را ایجاد کنیم آرمان‌های امام و اسلام به بهترین نحو اشاعه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز