خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه اسلوونی در دیدار سفیر ایران مطرح کرد:

تاکید اسلوونی بر حفظ برجام و تقویت همکاری ها با ایران در زمینه‌های مختلف

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۰۴۰

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی روز گذشته با وزیر امور خارجه این کشور در لوبلیانا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات طرفین ضمن مرور روند اجرایی همکاری‌های دوجانبه دو کشور در حوزه‌‌های مختلف، پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌‌المللی تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه اسلوونی در این دیدار ضمن اشاره به بازگشایی سفارت کشورش در تهران در سال گذشته، این امر را موجب تقویت همکاری‌ها عنوان کرد و گفت: تمایل داریم این همکاری‌ها در آینده در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و... تقویت شود.

کارل اریاوتس ضمن ضمن اشاره به حمایت اتحادیه اروپا از ادامه و حفظ توافق هسته‌ای با ایران، بر سیاست اسلوونی مبنی بر متعهد بودن نسبت به حفظ این توافق، تأکید کرد.

در ادامه این دیدار، سفیر کشورمان ضمن اشاره به پیشینه روابط دو کشور و ارائه گزارشی از وضعیت فعلی مناسبات دوجانبه، اظهار داشت: روابط دو کشور از ابتدای استقلال اسلوونی همواره خوب بوده است و با سفر روبرت پاخور رئیس‌‌جمهور اسلوونی به ایران در سال گذشته، نقطه عطفی در مناسبات فیمابین محسوب می‌شود.

مرتض درزمندی رامندی با اشاره به اراده موجود در دو کشور برای تقویت مناسبات فیمابین در کلیه عرصه‌های مورد علاقه طرفین، بر اولویت و تلاش در راستای تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی فیمابین دو کشور، تأکید کرد.

وی با استقبال از مواضع اسلوونی در قبال توافق هسته‌ای، آخرین تحولات منطقه را تشریح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز