خبرگزاری کار ایران

محمد سالاری در پنجمین کنگره حزب همبستگی:

اعتراض‌های اخیر ریشه در تخریب دولت در بعضی تریبون‌های رسمی داشت

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۸۱۸

عضو ارشد حزب همبستگی تاکید کرد: پیروزی در انتخابات اخیر با تدبیر جریان اصلاحات و نقش بی‌بدلیل سید محمد خاتمی حادث شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد سالاری صبح امروز در پنجمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی به روند تاسیس این حزب اصلاح طلب اشاره کرد و گفت: حزب همبستگی از نخستین احزاب اصلاح‌طلبی بود که پس از پیروزی گفتمان اصلاحات در سال ۷۷ از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز گرفت و پا به عرصه فعالیت سیاسی و حزبی گذاشت و در فرایند سیاسی اصلاح‌طلبان و بحث توسعه سیاسی کشور از جمله  رعایت و حفظ حریم خصوصی و گسترش آزادی خواهی و نهادینه کردن فرهنگ تحزب تلاش کرد.

وی به فعالیت‌های این مجموعه سیاسی در چند سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: حزب همبستگی در کنار سایر احزاب اصلاح‌طلب که به مشی اصلاح طلبی باور دارد در انتخابات‌های گذشته به ویژه سال ۹۲ و ۹۶ تلاش بسیاری برای عدم تسلط پوپولیسم بر امور کشور انجام داد و ضمن حمایت از دولت روحانی و پیگیری وعده‌های رییس جمهور، بر تحقق مطالبات مردم تاکید دارد و حمایت مطالبه محور را سر لوحه قرار می‌دهد.

عضو شورای شهر تهران افزود: پنجمین کنگره حزب همبستگی را در شرایطی برگزار می‌کنیم که شرایط متفاوتی در داخل و صحنه بین الملل شاهد هستیم. در صحنه داخلی در اولین سالگرد درگذشت آیت ا‌‌له هاشمی به عنوان یکی ارکان نظام و مرد صبور انقلاب قرار داریم. بزرگ مردی که در سال‌های قبل و پس از پیروزی انقلاب مورد هجمه‌های دشمنان انقلاب و افراطیون و متحجرین قرار گرفت و سیر تهمت و تخریب را برای انقلاب و توسعه کشور را به جان خرید و مدبرانه در برابر تندروی‌ها ایستاد.

سالاری با اشاره به مراسم تشییع با شکوه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: تبلور خواسته ایشان در انتخابات ۹۶ و ادامه دولت تدبیر و امید، قدر‌شناسی مردم کشور در برابر یکی از تاثیرگذار‌ترین شخصیت‌های معاصر بود. هرچند که این پیروزی بیشتر با تدبیر و جریان اصلاحات و نقش بی‌بدلیل سید محمد خاتمی حادث شد و جایگاه گفتمان اصلاح طلبی در میان مردم را به نمایش گذاشت.

وی افزود: نتایج انتخابات سال ۹۶ خیلی زود با واکنش شکست‌خوردگان از مردم مواجه شد و موج تخریب از سیاه‌نمایی‌ها و القای نا‌کارآمدی دولت در حل مشکلات کشور با حمایت بی‌چون و چرا در برخی از تریبون‌های رسمی صورت گرفت و بخش عمده‌ای از اعتراض‌های چند روز اخیر ریشه در چنین طرح‌هایی داشته است.

قائم مقام دبیرکل حزب همبستگی با بیان اینکه در حوادث اخیر آنچه مورد اهمیت است، باور مطالبات به حق مردم به ویژه در زمینه معیشت است، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که البته محدود کردن آن صرفا به دولت روحانی، انتقام‌گیری فرصت‌طلبانه است اما این مشکلات نافی مسئولیت دولت و کابینه برای تحقق شعارهایی انتخاباتی نیست.

سالاری با بیان اینکه در این حوادث پذیرش حق اعتراض مدنی توسط دولت و مجموعه حاکمیت است که در تمام سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفت، ابراز داشت: به‌دلیل عدم‌توجه به این موضوع از سوی برخی مسئولان آموزش‌‌‌‌های لازم نه برای مدیران بلکه برای آحاد مردم صورت نگرفت و این موجب شده تا در اولین تجمع شرایط از فرآیند مدنی و آرام به سمت خشونت و بعضا من ساختارشکنانه منحرف شود.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل این آشوب‌ها که در مواردی به فراموش اصل مطالبات منجر می‌شود، نبود احزاب در کشور است. 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نکته دیگر اظهارات مداخله‌جویانه رییس‌جمهور آمریکا و سران برخی کشور است که گستاخانه در مورد مسائل ایران جنجال کردند، عنوان کرد: در این شرایط فعال شدن ظرفیت بالقوه دستگاه دیپلماسی کشور و بهبود روابط با همسایگان و تعامل سازنده با اتحادیه اروپا نکته حایز اهمیت است و حفظ بزرگترین دستاورد دولت برجام می‌‌تواند مثمرثمر باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز