خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام طباطبایی:

تهمت‌زنندگان به آیت‌الله هاشمی باید افکار او بجویند و از مردم جدا نشوند

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۲۲۸

یک استاد اخلاق تاکید کرد: باید بگرییم از اینکه این همه تهمت به او زدند او ضرر نکرد شما ضرر کردید هنوز دیر نشده افکار اورا بجویید از مردم جدا نشوید مردم را بخواهید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی در کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی عنوان کرد: در رابطه با آیت‌الله هاشمی یک نکته مغفول مانده است و آن اجتهاد ایشان است. ایشان اجتهاد فقاهتی فیضیه داشت.

این استاد اخلاق تاکید کرد: من از نزدیک می‌دانم و می‌گویم. منزل مقابل منزل امام منزل عمه من است که دو پسر داشتند که اخوان مرعشی بودند و هردو دو مجتهد مسلم بودند هاشمی ۱۵سال در آن خانه زندگی کرد با این بزرگواران به دیدار مراجع می‌رفتند و در بحث‌های فقهی حضور داشتند و صاحب نظر شدند اما چون در مسائل سیاسی ورود کردند جنبه فقهی ایشان مغفول ماند امام به نظریات فقهی ایشان ارج می‌نهاد.

وی افزود: آقای هاشمی در مکتب آیت شریعتمداری، منتظری،حائری شیرازی و بسیاری دیگر حضور داشتند، بسیار مقید به آموزش دیدن و بحث‌های فقهی بودند. سوال این است چطور یک آدم این همه توانمندی را یکجا می‌توانست داشته باشد؟ شما هم می‌توانید هرکسی ایمان به خدا داشته باشد از شرک خفیف بپرهیزد. خدادانی، خداجویی، خداخواهی و خدمت به خلق باعث می‌شود خدا کمک کند اگر هدف خیانت به خلق باشد خدا کمک نمی‌کند. آیت الله هاشمی از ۱۵ سالگی در کنار امام بودند و بسیار کمک به مردم می‌کردند و دست فقرا را می‌گرفتند.

حجت الاسلام طباطبایی تاکید کرد: نیکی کردن به کسانی که به شما بدی می‌کنند سخت است اما آیت الله هاشمی رفسنجانی چنین می‌کردند رهبری گفتند خناسان خواستند محبت او به من را کم کنند نتوانستند او دست از محبتش برنداشت. باید بگرییم از اینکه این همه تهمت به او زدند او ضرر نکرد شما ضرر کردید هنوز دیر نشده افکار اورا بجویید از مردم جدا نشوید مردم را بخواهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز