خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

مسابقه تسلیحاتی و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای موجب ناامنی در منطقه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۹۰۹

مشاور فرمانده کل قوا در امور دفاعی گفت: مسابقه تسلیحاتی و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای موجب ناامنی در منطقه می‌شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین دهقان در بخش سوم نشست امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا با محوریت بحث نقش دفاع و امنیت منطقه‌ای گفت: امیدوارم که این نشست یک مقدمه برای دستیابی به صلح و امنیت پایدار در منطقه باشد. البته این امر تحقق پیدا نمی‌کند مگر با فهم مشترک از تهدیدات و مشارکت و دستیابی به راه حل‌هایی که مانع از بروز و ظهور این اهداف شود.

وزیر اسبق دفاع ادامه داد: این زمینه باید با کمترین هزینه فراهم و فضایی آماده شود که در صورت بروز تهدید با آن مواجه قاطع داشته باشیم و امروز باور همه ما این است که امنیت یک امر پیوسته است.

وی افزود: باید توجه کنیم که اینگونه نیست که اگر در یک واحد سیاسی، اتفاقی افتاد تاثیری بر سایر واحدها نگذارد و اگر بخواهد امنیتی را برای خود حفظ کند که به قیمت زیر سوال بردن امنیت دیگران باشد یک فضای فرسایشی به وجود می‌آید که خود موجب ناامنی است.

دهقان اظهار کرد: مسابقه تسلیحاتی و فضایی برای حضور نیروهای فرامنطقه‌ای به وجود آورد که حضورشان نشان داده که موجب آسیب می‌شود. پس باید دقت کنیم و با رصد تمامی فعالیت‌ها و شناسایی دقیق فضا و نیز توجه به کشورهایی که حاکمیت قوی ندارند فضایی برای امنیت و ثبات به وجود آوریم تا ملتها بتوانند به سطح بالایی از آرامش و امنیت دست پیدا کنند.

مشاور فرمانده کل قوا در امور دفاعی گفت: باید با  زبان مشترک و دستیابی به فهم واحد از واقعیت‌های منطقه به یک تفاهم برسیم و این کنفرانس مقدمه‌ای برای بهتر شدن وضعیت منطقه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز