خبرگزاری کار ایران

یوسف‌نژاد خبرداد:

موافقت کمیسیون تلفیق با انتشار اوراق مالی اسلامی از سوی دولت تا مبلغ ۲۶ هزار میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۵۶۸

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از تعیین تکلیف موضوع انتشار اوراق مشارکت از سوی دولت و شهرداری ها و همچنین شرکت ها وابسته در نشست نوبت عصر این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در باره نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق و بودجه بعد از بررسی ها بندهای درآمدی، امروز اجازه داد که با رعایت قوانین شرکت های دولتی و وابسته به وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و  همچنین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و موسسات پژوهشی و پارک های علمی و فناوری تا سقف ۷ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی به صورت ریالی منتشر کنند.

 سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ افزود: همچنین براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه دولت تا مبلغ ۲۶ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر و منابع حاصل را به جدولی که درباره این قانون است واریز خواهد کرد.

یوسف نژاد افزود: کمیسیون تلفیق همچنین اجازه داد اوراق فروش نرفته طرح های مربوط به موارد مذکور در سقف مطالبات معوق طرح با تائید رئیس دستگاه اجرایی، ذی حساب ذی ربط و سازمان برنامه و بودجه کشور قابل واگذاری باشد.

وی افزود: همچنین کمیسیون تلفیق بودجه اجازه دادند که شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها با تائید وزارت کشور تا سقف ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری ها منتشر کنند که اوراق فروش نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تائید شهرداری مربوطه و سازمان برنامه و بودجه کشور قابل واگذاری به طلبکاران طرح باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس یادآور شد: همچنین براساس مجوز کمیسیون تلفیق دولت، اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید و با سررسید تا ۳ سال را ساده و تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال واگذار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز