خبرگزاری کار ایران

نعمتی مطرح کرد؛

جزییات نشست مشورتی غیرعلنی مجلس درباره ناآرامی‌های اخیر/ رفع فیلترینگ وابسته به تعهدات شرکت تلگرام به کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۳۹۲

نماینده تهران از جزییات نشست مشورتی غیرعلنی مجلس درباره ناآرامی‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهروز نعمتی در پایان نشست مشورتی غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با مسئولان امنیتی درباره اعتراض‌ها و ناآرامی‌‌های اخیر اعلام کرد: آنچنان که بیشتر اعلام شده بود مجلس شورای اسلامی نشست مشورتی با مسئولان امنیتی کشور و با حضور وزرای اطلاعات، کشور، سردار سلامی معاون سپاه پاسداران، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما برگزار کرد.

وی افزود:‌ در این جلسه مسئولان به ابعاد مختلف ناآرامی‌های روزهای گذشته پرداخته و در ادامه نمایندگان و اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس نیز نقطه نظرات خود را اعلام کردند.

نماینده اصولگرای تهران در مجلس یادآور شد: با توجه به اینکه این اتفاق از سوی برخی از همکاران پیش بینی نشده بود، اتفاقی حائز اهمیت است و با توجه به اینکه پشت صحنه این اتفاق‌ها برخی سرویس‌های جاسوسی در منطقه و به ویژه سرویس جاسوسی آمریکا بود، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات مختلفی مطرح شد و در ادامه مسئولان در واکنش به نقطه نظراتی که از سوی برخی از نمایندگان مطرح شد تاکید کردند با انجام پیگیری‌های تکمیلی مسائل را مورد بررسی قرار داده و در اسرع وقت گزارش تکمیلی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: آقای لاریجانی رئیس ملجس نیز در پایان این جلسه نکاتی مبسوط را مدنظر قرار داد و گفت که با توجه به فضای فعلی کشور هم موضوعات و مسائل داخلی باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است مسئولان دولتی این مسائل را در دستور کار داشته باشند و هم بر لزوم وحدت و همبستگی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد که اگر احیانا کسی در این برهه مرتکب خطایی ناخواسته شده لازم است با دقت بیشتر بررسی شود تا خدای ناکرده حقی ضایع نشود.

تعداد دقیق بازداشت شدگان حوادث اخیر مشخص نیست

نعمتی در ادامه این نشست خبری به سوالات برخی از خبرنگاران نیز پاسخ داد و در واکنش به نخستین سوال در مورد آمار ارائه شده از سوی وزیر کشور در مورد تعداد بازداشت‌شدگان گفت: وزیر کشور در این جلسه عدد مشخصی را به عنوان تعداد بازداشت شدگان مطرح نکردند. به هر حال به طور طبیعی تعدادی در جریان این ناآرامی‌ها بازداشت شدند که هنوز عدد دقیق آن اعلام نشده اما قرار شد در جلسه بعدی مسئولان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران گزارشی به کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند.

وزارت اطلاعات هفته آینده درباره دانشجویان بازداشت شده گزارش می‌دهد

سخنگوی هیات رئیسه  مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر تعداد دانشجویان بازداشت شده و نگرانی برخی نمایندگان مبنی بر اینکه برخی از این دانشجویان اساسا در تجمع‌ها شرکت نداشته‌اند، گفت: یکی از بحث‌هایی که هم از سوی نمایندگان مجلس و هم از جانب آقای لاریجانی رئیس مجلس مورد تاکید قرار گرفت بحث دانشجویان بازداشتی بود که قرار شد دوستان در وزارت اطلاعات مساله را به طور جدی پیگیری کنند و گزارش نهایی را ظرف هفته آینده به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه دهند.

او همچنین در پاسخ به انتقاداتی که از سوی وزیر اطلاعات و برخی دیگر از مسئولان و همچنین تحلیلگران نسبت به عملکرد صدا و سیما مطرح شده است گفت: در این رابطه عنوان شد که چرا صدا و سیما در همان ابتدای راه گزارش شفافی در اختیار مردم نگذاشت و این مساله باعث شد برخی سایت‌های معاند پیشگام شوند. در نهایت با توجه به توضیحات خوبی که از سوی آقای علی عسگری عنوان شد قرار است اگر قصوری هم در این راستا صورت گرفته از این پس تکرار نشود.

نعمتی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره اظهارات اخیر فرمانده سپاه پاسداران مبنی بر دخالت یک سایت منسوب به یکی از مسئولان سابق کشور در برپایی‌ تجمع‌های اعتراضی گفت: در این جلسه آقای سردار سلامی از سپاه حضور داشته و به تفصیل مسائلی را مطرح کرد که این مسائل شامل اقدامات صورت گرفته بود. واقعیت این است که هم نیروی انتظامی و هم برادران بسیج زحمت بسیار کشیدند اما با توجه به فضایی که وجود دارد بسیاری به دنبال آن بودند که پای سپاه را به این ماجرا بکشانند اما با توجه به وظیفه ذاتی نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات، عملا سپاه پاسداران دخالتی در این راستا نداشته است.   

وی افزود: این مسائلی که عنوان می‌شود نیز در جلسه امروز مطرح نشد چرا که آقای سردار سلامی حضور داشتند و سردار جعفری حضور نداشتند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه با این حساب آیا آنچه که از سوی فرمانده سپاه پاسداران عنوان شده صرفا نظر شخصی ایشان بوده تاکید کرد که این سوال را باید از خود سردار جعفری بپرسید.

رفع فیلترینگ وابسته به تعهدات شرکت تلگرام به کشور است

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد فیلترینگ تلگرام گفت: با توجه به آنکه دوستان در شورای عالی امنیت ملی این وظیفه را بر عهده داشتند که فیلترینگ تلگرام انجام شود قرار بر این است که با اتخاذ تمهیدات لازم رفع فیلترینگ صورت گیرد و بنده نیز فکر می‌کنم رفع فیلترینگ وابسته به تعهدات شرکت تلگرام به کشور ما است. این تعهدات الزامی بوده و با توجه به شرایط خاص کشور و از آنجا که اقدامات یکی از جریان‌های معاند علیه کشور که در بستر تلگرام صورت گرفت دریافت این تعهدات از شرکت تلگرام الزامی است و در این جلسه نیز از مجموعه دولت و وزارت ارتباطات خواسته شد که تعهدات الزام آور را برای رفع فیلتر تلگرام دریافت کنند.

کمیسیون امنیت ملی و آموزش و تحقیقات متولی رسیدگی به وضعیت دانشجویان و دانش آموزان بازداشت شده هستند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال برگزاری جلساتی با وزرای علوم و آموزش و پرورش برای رسیدگی به وضعیت دانشجویان و دانش آموزان بازداشت شده گفت: قرار است کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون آموزش و تحقیقات متولی رسیدگی به وضعیت دانشجویان و دانش آموزان بازداشت شده باشند.

نعمتی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره بلاتکلیفی رسانه‌ها در نام نهادن بر تجمع‌های اعتراضی اخیر و اینکه برخی رسانه‌ها از آن به عنوان اغتشاش یاد کرده و بعضی دیگر عناوینی متفاوت به کار بردند گفت: خوشبختانه رسانه‌ها چشم و چراغ و آیینه تمام نمای جامعه هستند و به خوبی می‌دانید که باید از چه الفاظی استفاده کنید. به هر حال در مقطعی اعتراض‌ها نسبت به مسائل معیشتی بود که بحث دیگری است اما وقتی عده‌ای به دنبال آتش زدن بانک‌ها یا تخریب اموال عمومی بودند آیا معنای این حرکت اغتشاش است یا نه؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز