خبرگزاری کار ایران

رحیمی:

نظارت بی‌خاصیت و ناکارمد بر صداوسیما یکی از مهمترین ارکان عصبانیت مردم از رسانه ملی است / صداوسیما عقب مانده از تحولات

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۹۵۱

یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عدم پخش مستقیم نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل، به تشریح برخی مشکلات این رسانه پرداخت.

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس در یاداشتی به بررسی عملکرد صداوسیما پرداخت و نسبت به عقب‌ماندگی این رسانه نسبت به تحولات و پیشرفت‌های جهانی هشدار داد.

رحیمی نوشت:  شب گذشته در شرایطی که جهانیان چشم به رسانه‌ها داشتند تا تصمیم شورای امنیت سازمان ملل را نسبت به درخواست امریکا برای رسیدگی به حوادث ایران به‌طور زنده دنبال کنند، صداوسیمای ایران اما در سکوتی تلخ مغلوب تحولات شد و برای هزارمین‌بار با بی‌توجهی به نیاز مردم خودسری کرد.

در حالی که اخبار حوادث هفته گذشته ایران بی‌وقفه صدر اخبار همه رسانه‌های جهان بود، طبیعی است که اطلاع از نگاه اعضای شورای امنیت برای مردم ما نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

شخصاً مترصد بودم اگر شبکه خبر نشست شورای امنیت درخصوص ایران را پوشش نمی‌دهد حداقل از شبکه‌های پرس‌تی‌وی یا العالم  شاهد این جلسه باشم اما متاسفانه هیچ شبکه‌ای از سیما اقدام به پوشش زنده نداشت و این وجهی از اهانت به مردم و نشناختن ضرورت‌های جامعه بود.

نظارت بی‌خاصیت و ناکارمد برصداوسیما یکی از مهمترین ارکان شکست رسانه‌ای آن و نارضایتی و عصبانیت  مردم از رسانه ملی است.

اگر چه طرح اداره صداوسیما در کمیسیون فرهنگی با همه فراز و نشیبش همچنان در نوبت رسیدگی است اما اعتراض‌های مکرر مردم، نخبگان و نمایندگان مجلس در کنار نارضایتی صدها کارشناس رسانه همچنان شنیده نشده است و مدیریت رسانه ملی کشور همچنان درخلاء واقع‌بینی و نظارت حرفه‌ای،  میدان‌دار است.

فهرست بلندی از وحدت‌شکنی و تفرقه‌آفرینی در بخش‌های سیاسی و اجتماعی جامعه، در نتیجه عملکرد و برنامه‌های صداوسیما وجوددارد که عدم‌رسیدگی جدی به این فهرست تاکنون چیزی از مسئولیت و پاسخگویی مسئولان ارشد و شبکه‌های صداوسیما را کم نخواهد کرد.

از آنجا که رییس صداوسیما منصوب رهبری است، جا دارد در این شرایط حساس (تا قبل از تعیین تکلیف طرح مجلس) تحولی فوری و ملموس در شورای نظارت بر صداوسیما به‌لحاظ کیفی و محتوایی انجام شود تا بیشتر شاهد خسارت‌های معنوی و فرهنگی به جامعه ایرانی و تشدید نارضایتی‌های اجتماعی و سیاسی نباشیم.

ارزیابی عملکرد صداوسیما در خصوص اعتراضات اخیر در کشور و تاثیر آن در تشدید یا کاهش حوادث، پرونده جداگانه‌ای است که در جای خود باید گشوده و رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز