خبرگزاری کار ایران

جمال انصاری در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد:

ورود سازمان تعزیرات حکومتی به گرانی مواد لبنی، فروش گوشت لاکچری، افزایش قیمت خودروها و کانکس در مناطق زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۹۱۹

رییس سازمان تعزیرات حکومتی از ورود این سازمان به گرانی مواد لبنی، فروش گوشت لاکچری، افزایش قیمت خودروها و کانکس در مناطق زلزله‌زده خبرداد و گفت: همکاران ما در حال رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در این حوزه‌ها هستند.

جمال انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با افزایش قیمت کانکس بعد از زلزله کرمانشاه  و ورود سازمان تعزیرات حکومتی به این موضوع گفت: استان‌هایی که مراجع تامین کننده کانکس برای زلزله زدگان بودند ،شناسایی شد. طبیعی بود افرادی در این باره دست به سود جویی بزنند به همین دلیل برای همکاران خود در استان‌های درگیر دستور‌العملی ابلاغ کردیم تا تمام اقدامات نظارتی خود را حوزه تامین و تهیه کانکس‌ها انجام دهند.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: حتی در مورد سایر استان‌ها غیر درگیر در مورد تهیه کانکس نیز که شهروندان از آن‌ها کانکس تامین و به منطقه ارسال می‌کردند نیز نظارت‌هایی صورت گرفت.

وی با اینکه  در این خصوص اندک پرونده‌هایی در استان کرمانشاه تشکیل شد، گفت: اقدامات ما عمدتا کنترلی و نظارتی بود تا اقدامات پرونده محور. در مورد این پرونده‌ها نیز رسیدگی‌ و اقدامات لازم صورت گرفت.

انصاری ادامه داد: هرجا که به ما به طور مصداقی گزارشی اعلام شد به آن رسیدگی کردیم ولی آنچه بعنوان شکایت فردی و مصداقی مطرح شد، بسیار موارد اندکی بود.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با فروش گوشت گوساله یک میلیون تومانی در بازار تهران گفت: بررسی قیمت‌ها و نرخ گذاری کالا‌ها حسب قوانین آمره کار مراجع مختلفی ازجمله سازمان حمایت از مصرف کنندگان و اتحادیه‌ها است که کارشان پیشتر از سازمان تعزیرات است.

وی اضافه کرد: این موضوع قبل از اینکه جنبه خبری پیدا کند از ناحیه کسانی که تولید کننده این محصول بودند به سازمان‌های مربوطه منعکس شده است که یک چنین کالایی را با این قیمت می‌خواهیم به بازار بیاوریم.

وی تصریح کرد:  سازمان تعزیرات در این موضوع مداخله و موضوعات را به این صنوف منعکس کرده است. درحال حاضر درحال بررسی هستیم که ادعای تولید کننده این محصول درست است یا خیر.

انصاری افزود: اگر صنوف و اتحادیه مربوطه بعد از بررسی‌های صورت گرفته کالا را دارای این ارزش بداند حرفی نیست اما اگر قیمت خلاف واقع بدانند سازمان تعزیرات برخورد می‌کند.

وی در رابطه افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار گفت: در همه موارد گرانی خودرو، سازمان تعزیرات پیگیر است و گرانی خودرو خارج از قاعده برای ما قابل قبول نیست.

معاون وزیر دادگستری افزود: اگر وارد کنندگان و شرکت‌های خودرو ساز الگو‌های قیمتی و مصوب را رعایت نکنند که البته جاهایی هم رعایت نکردند سازمان تعزیرات مثل گذشته با آن‌ها برخورد کند.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با گرانی مواد لبنی نیز گفت: به سختی شرکت‌های لبنی مادر را قانع کردیم که قیمت‌ها را کاهش دهند ولی عده‌ای از آن‌ها نپذیرفتند که برای آن‌ها در سازمان تعزیرات پرونده تشکیل شد و همکاران من باید با تخلفات آن‌ها در کمترین زمان ممکن برخورد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز