خبرگزاری کار ایران

نعمتی:

مجلس تاکنون به هیچ عدد واقعی درباره قیمت بنزین نرسیده است/ بررسی اتفاقات اخیر در جلسه هیات رییسه مجلس

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۹۳۸

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نشست امروز هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره هدفمندی یارانه، قیمت حامل‌های انرژی و اعتراضات اخیر در برخی شهرستان‌ها را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، بهروز نعمتی در تشریح نشست امروز هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه‌ای با حضور اعضای هیأت رئیسه مجلس برگزار شد که در این نشست موارد مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ از روز شنبه نشست‌های خود را آغاز کرده و به صورت منظم در دو نوبت صبح و عصر تشکیل جلسه می‌دهد، افزود: در نشست هیأت رئیسه مجلس تأکید شد که برخی موارد در نشست‌های کمیسیون‌ تلفیق مد نظر قرار گیرد چرا که ممکن است برخی فکر کنند مصوبات کمیسیون تلفیق به ضرر مردم است به ویژه در بحث هدفمندی یارانه‌ها و سوخت که در این نشست بحث شد که مجلس به هیچ وجه راضی به این نیست که حقوق افرادی که ضعیف بوده و کم درآمد هستند از محل هدفمندی یارانه ها قطع شود و با وسواس و حساسیت ویژه این اقدام صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مجلس به دنبال این است که افرادی که به معنای واقعی دارای تمکن بالا هستند از دریافت یارانه نقدی حذف شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع دوم مطرح شده در نشست امروز هیأت رئیسه بحث قیمت سوخت بود که ممکن است برخی التهاباتی در جامعه ایجاد کند، یادآور شد: تاکنون مجلس به هیچ عدد واقعی درباره قیمت سوخت نرسیده و از هفته آینده کمیسیون تلفیق وارد دستور کار قیمت سوخت می‌شود اما آنچه که بنده می‌توانم قول دهم این است که این مواردی که در جامعه مطرح می‌شود و برخی به آن دامن می‌زنند مورد نظر مجلس نیست و تلاش مجلس بر این است که بودجه شفافی ارائه شود.

نعمتی افزود: مجلس به دنبال این است که به موضوعات مهم جامعه همانند اشتغال و رونق تولید مجموعه اقتصادی کمک شود.

وی با بیان اینکه بررسی اتفاقات اخیر در تهران و برخی شهرستان‌ها محور دیگر نشست هیأت رئیسه مجلس بود، ادامه داد: واقعیت امر این است که مجلس و مسئولان موضوعات معیشتی و مشکلات مردم را با توجه به ارتباطی که بین مسئولان نظام و مردم وجود دارد از نزدیک مشاهده می‌کنند.

نعمتی اظهار داشت: ما معتقد هستیم که اتفاقات اخیر به دو صورت است که نخست ممکن است عده‌ای بحث‌هایی داشته باشند که این بحث‌ها اعتراضات آن همیشه وجود داشته و همواره در محلی که مجلس شورای اسلامی تعبیه کرده بسیاری از مردم که بحث‌های مختلفی داشته‌اند حضور یافتند و حرف‌های خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند و حتی در محل‌های مختلف همانند دستگاه قضایی و وزارت کشور مشکلات خود را بیان کردند.

مردم نسبت به نقشه عده‌ای برای اختلال در نظم جامعه هوشیار باشند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که همه مردم باید نسبت به آن هوشیار باشند این است که عده‌ای به دنبال اغتشاش و اختلال در نظم عمومی جامعه هستند ، افزود: این افراد حتی شاید به دنبال این باشند که عده‌ای را با خود شریک کنند و این افراد متأسفانه همان گونه که در دو سه روز اخیر مشاهده شده آمریکایی‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و برخی کشورهای همسایه در منطقه خلیج فارس و معاندان نظام و افرادی که سال‌های سال به روی این مردم اسلحه کشیده‌اند، به دنبال حمایت از این افراد هستند.

وی ادامه داد: فراموش نکنیم که در دهه ۶۰ منافقان چه جنایت‌هایی در حق مردم نکردند و چه نسلی از مردم از پیر و جوان و از مسئول و غیرمسئول را از بین نبردند.

حساب اغتشاشگران با مردم جدا است

نعمتی با بیان اینکه حساب اغتشاشگران با مردم جدا است، تصریح کرد: خوشبختانه مردم نسبت به این موضوعات حساسیت دارند و ما فکر می‌کنیم که با وحدت رویه و انسجامی که وجود دارد همه باید به دنبال این باشیم که مشکلاتی که وجود دارد و در یک شب قابل حل نیست ساماندهی شود.

مجلس، قوه قضائیه و دولت با هماهنگی و همدلی باید بخش عظیمی از مشکلات را رفع کردند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حتماً دغدغه‌های مردم در بخش‌های مختلف مد نظر قرار می‌گیرد، افزود: مجلس، قوه قضائیه، دولت با هماهنگی و همدلی بخش عظیمی از مشکلات را رفع کردند و بخشی از مشکلات در حوزه اشتغال و رونق تولید از گذشته رسیده اما باید جمع شود البته این بدان معنا نیست که چون این مشکلات از گذشته رسیده از ساماندهی آن شانه خالی کرد لذا مجلس، دولت و قوه قضائیه باید دست به دست هم داده و این مشکلات را رفع کنند.

وی با بیان اینکه مجلس به دنبال این است که مطالبات به حق مردم تحقق یابد، ادامه داد: مجلس و دولت به دنبال این هستند که خواسته‌های مردم در حوزه‌هایی همانند رونق اقتصادی تحقق یابد البته در برخی بخش‌ها مشکلات بسیاری وجود دارد همانند بسیاری از کارخانه‌ها که به دلایل متعدد با بحران مواجه شده‌اند که دولت و مجلس مصمم هستند با صبوری، همفکری و چاره‌اندیشی بیشتر مشکلات آنها رفع شود.

تلاش مجلس برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد آسیب پذیر

نعمتی با تأکید بر اینکه تمام تلاش مجلس این بوده که افراد آسیب‌پذیر جامعه تحت پوشش هدفمندی یارانه‌ها باشند ، یادآور شد: افرادی دارای  تمکن مالی بالا نباید یارانه دریافت کنند و دستگاه‌هایی همانند کمیته امداد، بهزیستی که به افراد خدمات ارائه می‌دهند، آسیب نمی‌بینند البته ممکن است عده‌ای به هر دلیل تمایلی نداشته باشند که به کمیته امداد و دستگاه‌های امدادرسان مراجعه کنند و دولت باید برای آنها چاره‌اندیشی کند که این موضوع حتما مد نظر مجلس است و با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه اقدامات لازم در این زمینه باید صورت گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر روی قیمت سوخت جمع‌بندی قطعی صورت نگرفته است، افزود: تمام مصوبات کمیسیون‌های مختلف و کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷به عنوان پیشنهاداتی بوده که نهایتاً باید به صحن علنی ارجاع شود و پس از تصویب صحن علنی پس از تأیید شورای نگهبان به صورت قانون درآمده و اجرایی می‌شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بحث‌هایی که در حال حاضر انجام می‌شود گمانه‌زنی است، تصریح کرد: جو مجلس حاکم حکایت از این دارد که آنچه که دولت درباره بنزین پیش‌بینی کرده تصویب نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز