خبرگزاری کار ایران

تغییرات در انجمن اسلامی جامعه پزشکی؛

خزعلی رفت، معین ماند، نوربخش برگشت

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۵۵۵

انجمن اسلامی جامعه پزشکی در بیست و پنجمین کنگره سراسری شاهد تغییراتی در اعضای شورای مرکزی خود بود

به گزارش خبرنگار ایلنا، کنگره روز جمعه انجمن اسلامی جامعه پزشکی با تغییراتی در کادر شورای مرکزی این حزب همراه بود. این حزب شاید منظم‌تر از هر حزب اصلاح‌طلب دیگری کنگره‌های سالانه خود را برگزار کرده است و حالا از مرز بیست و پنج سالگی عبور کرده است. در این سال‌ها جمعی از شخصیت‌های بزرگ سیاسی از بطن این حزب برخاستند و بدل به چهره‌های موثر سیاسی ایران شدند. به خصوص در حوزه بهداشت و پزشکی و در مقاطعی که دولت نزدیک به اصلاح‌طلبان بوده، تاثیر اعضای انجمن اسلامی جامعه پزشکی بیشتر دیده شده است.

محمدرضا ظفرقندی رئیس شورای عالی نظام پزشکی، سیدرضا رئیس کرمی که گزینه جدی ریاست هلال احمر در دولت روحانی بود، علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت، محمدرضا واعظ مهدوی، معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، علی تاجرنیا، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم، غلامرضا انصاری عضو سابق شورای شهر تهران و سعید سمنانیان ریاست مرکز هیئت‌های امنای و هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم در دوره فرجی‌دانا از چهره‌های شاخص این حزب اصلاح‌طلب هستند.

در دوره قبلی مصطفی معین، وزیر علوم دولت خاتمی هم به اعضای شورای مرکزی این حزب اصلاح‌طلب پیوست. مصطفی معین در کنار محمد فرهادی هر دو از چهره‌های موسس این حزب اصلاح‌طلب بودند که مسئولیت دو وزارت‌خانه مهم علوم و بهداشت را در دولت خاتمی به عهده گرفتند و کار اجرایی باعث شد تا از شورای مرکزی حزب خارج شوند. حالا دومین دوره است که مصطفی معین به جمع دوستان قدیمی بازگشته است تا این تشکیلات با حفظ نیروهای اصیل خود، استخوان بندی خود را بعد از ربع قرن حفظ کرده باشد.

سید تقی نوربخش هم که عضو هیئت مدیره و قائم مقامِ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بین سال‌های ۱۳۷۶ تا 1384 بود، در دولت یازدهم نیز بار دیگر به عنوان رئیس سازمان تأمین اجتماعی در دولت یازدهم منصوب شد، از اعضای قدیمی این حزب اصلاح‌طلب است که بار دیگر به جمع اعضای شورای مرکزی بازگشته است. وی دوره قبلی عضو شورای مرکزی این حزب نبود.

با این حال چهره جنجالی انجمن اسلامی جامعه پزشکی از این حزب جدا شد. مهدی خزعلی که روزگاری از چهره‌های نزدیک به اصولگرایان بود بعد از سال ۸۸ چند بار به زندان افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز